Εξομολόγηση! Εγώ, ο Φέρτης και η Τάνια Τσανακλίδου

2434

H Ξένια Καλογεροπούλου μιλά μέσα από το βιβλίο της «Γράμμα στον Κωστή» για την παρέα με τα «Σημιτάκια», τις επώδυνες αποβολές αλλά και την «προδοσία» που βίωσε

Στο αποκαλυπτικό βιβλίο-αυτοβιογραφία της, η Καλογεροπούλου μιλά για την παρέα με τα «Σημιτάκια», τις επώδυνες αποβολές και την «προδοσία» του Φέρτη

Από τη Γιώτα Βαζούρα

Η άγνωστη ζωή της Ξένιας Καλογεροπούλου αποκαλύπτεται μέσα από τις σελίδες του βιβλίου της «Γράμμα στον Κωστή», μια συγκλονιστική κατάθεση ψυχής που κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό από τις εκδόσεις Πατάκη.

Οι άτυχες εγκυμοσύνες της και οι αποβολές, η «προδοσία» από τον πρώτο σύζυγό της Γιάννη Φέρτη (για την Τάνια Τσανακλίδου), αλλά και η λατρεία της για τον άνδρα που αγάπησε όσο κανέναν άλλον στον κόσμο (ο πολυαγαπημένος της Κωστής Σκαλιόρας) έρχονται στο
φως μέσα από ένα συνταρακτικό ανάγνωσμα. Πρόκειται για ένα νοερό γράμμα που απευθύνει η ηθοποιός στον νεκρό άνδρα της, στην ουσία όμως αποτελεί μια αυτοβιογραφία, μέσα από τις σελίδες της οποίας ξεπηδούν αθέατες πτυχές της ζωής της ίδιας αλλά και του αξέχαστου κριτικού θεάτρου και μεταφραστή.

«Τη μέρα που σε κηδέψαμε δεν μπορούσα ακόμη να πιστέψω ότι σε έχανα για πάντα. Ως τη στιγμή που χάιδεψα για τελευταία φορά το κατεψυγμένο πρόσωπό σου. Τότε ήταν αβάσταχτος ο πόνος. Σαν να μας χωρίζει μια μαχαιριά» γράφει η Ξένια Καλογεροπούλου για τον χαμό του αγαπημένου της Κωστή, με τον οποίο έζησαν μαζί 37 ολόκληρα χρόνια και έφυγε από τη ζωή το 2013, ύστερα από παλικαρίσια μάχη με πολύχρονη ασθένεια. Συνεργάτης στο θέατρο, ο διαπρεπής μεταφραστής μπήκε στη ζωή της μετά τον επίπονο χωρισμό της από τον πρώτο σύζυγό της, τον ηθοποιό Γιάννη Φέρτη. Εκείνος την παρηγόρησε και, όπως θυμάται και η Ξένια Καλογεροπούλου, της εκμυστηρεύτηκε τον άγνωστο θαυμασμό του για εκείνη, γράφοντάς της ένα γράμμα!

Τα πρώτα χρόνια

Το ξετύλιγμα του μίτου της ζωής της αρχίζει από τα πρώτα χρόνια της ζωής της στην όμορφη μεγαλοαστική γειτονιά του Ψυχικού. Οι μνήμες από το επιβλητικό οικοδόμημα, το οποίο εκτεινόταν σε πολλά επίπεδα και ήταν χτισμένο σε στιλ Μπάουχαουζ, όπου μεγάλωσε ακούγοντας Σούμαν και Στράους, «ξυπνούν» μέσα από τις σελίδες του βιβλίου. Εκεί έμενε με τη ζωγράφο μητέρα της και τον πατέρα της, τον μεγαλοαστό Αδαμάντιο Καλογερόπουλο, μέχρι και τον χωρισμό των γονιών της.

 

Ηταν ένα διαζύγιο που πλήγωσε τη μικρή Ξένια ανεπανόρθωτα. Στα αστικά σαλόνια της δεκαετίας του ’50, όπου τριγυρνούσε συνοδεύοντας την εικαστικό μητέρα της, είχε γνωρίσει -εκτός απότη Μαρίνα Καραγάτση (επιστήθια φίλη της)- πολλές και σημαντικές προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών.

Οπως ο σπουδαίος δάσκαλος υποκριτικής Πέλος Κατσέλης, ο οποίος την είχε ξεχωρίσει από κάποια σχολική παράσταση ακόμη, αποκαλώντας την «έτοιμη ηθοποιό», τον γλύπτη Γιώργο Ζογγολόπουλο, τον Μ. Καραγάτση, τον Περικλή Βυζάντιο, αλλά και τα παιδιά του βασιλιά της Ελλάδας Παύλου, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και την Ειρήνη, που έμεναν δίπλα της στο Ψυχικό.


Αλλά και τον Κώστα και τον Σπύρο Σημίτη (τα περιβόητα «Σημιτάκια», τα οποία έβρισκε πολύ σοβαρά για τα γούστα της) είχε γνωρίσει, όταν έκανε διακοπές στην Κω, όπως και την Αμαλία Φλέμινγκ και τον σύζυγό της Αλεξάντερ Φλέμινγκ, οι οποίοι φιλοξενούσαν εκείνη μαζί με τη μητέρα της την περίοδο που σπούδαζε υποκριτική στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου.

Οι ατυχίες

Στο αυτοβιογραφικό βιβλίο της η Ξένια Καλογεροπούλου μιλάει και για όλες τις προσπάθειές της να αποκτήσει παιδί. Οι επώδυνες αποβολές της και όλες οι άτυχες εγκυμοσύνες της τη στιγμάτισαν, αφήνοντας ανεξίτηλα τα σημάδια τους στο σώμα, αλλά κυρίως στην ψυχή της. «Από την καθεμιά θυμάμαι την παραμικρή λεπτομέρεια. Από την αρχική χαρά ως την πίκρα του τέλους» γράφει, ενώ σε κάποιο άλλο σημείο του βιβλίου αναφέρει για μία από τις φορές που είχε καταφέρει να μείνει έγκυος.

«Ακούμπησε (ο γιατρός) το χέρι του στην κοιλιά μου και αναστέναξε. “Αντί να μεγαλώσει, έχει μικρύνει” είπε. “Είναι νεκρό. Δεν έχεις πια λόγο να μένεις στο κρεβάτι. Σήκω και πήγαινε κάπου να διασκεδάσεις”» θυμάται η ηθοποιός, δίνοντας μάλιστα στη συνέχεια σοκαριστικές λεπτομέρειες.

«Ενα βράδυ που ήμουν πάλι ξαπλωμένη στο κρεβάτι και μου έκανε παρέα η φίλη μου, η Μαρίνα (Καραγάτση), με έπιασε μια έντονη ναυτία. Καταλάβαινα ότι κάτι έπρεπε να βγει από μέσα μου. Οταν βγήκε αυτό το κάτι, το έβαλα σε ένα τάπερ για να το δείξω στον γιατρό, το φύλαξα στο ψυγείο και σούρθηκα ως το κρεβάτι μου εξαντλημένη. Την άλλη μέρα ρώτησα τον γιατρό αν ήθελε να του πάω το τάπερ, μήπως βγάλει κανένα συμπέρασμα. Μου είπε ότι δεν χρειαζόταν».

Υιοθεσίες

Ακόμη και για τις προσπάθειες για υιοθεσία μιλάει η γνωστή ηθοποιός, που ούτε κι αυτές ευοδώθηκαν. «Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να απευθυνθούμε στο Μητέρα, μιας και εσύ είχες ήδη δυο παιδιά» λέει η Ξένια Καλογεροπούλου μιλώντας νοερά στον σύζυγό της. «Μας συμβούλεψαν να κάνουμε μια αίτηση στο ΠΙΚΠΑ Πεντέλης» θυμάται, λέγοντας μάλιστα ότι τελικά ούτε και αυτό προχώρησε. «Κατάλαβα ότι ήμουν τρελή. Οτι δεν γινόταν να φορτώσω σε εσένα που είχες ήδη δυο θαυμάσια παιδιά ένα πλάσμα προβληματικό. Η απόφαση ήταν ακαριαία και αμετάκλητη. Το θέμα είχε κλείσει».

Η απιστία

Η Ξένια Καλογεροπούλου αναφέρεται και στον επίπονο χωρισμό της από τον ηθοποιό Γιάννη Φέρτη, ο οποίος ύστερα από αρκετά χρόνια έγγαμου βίου τής ανακοίνωσε αιφνιδίως ότι την εγκατέλειπε επειδή ήταν ερωτευμένος με την Τάνια Τσανακλίδου. «Είκοσι δυο ημέρες δεν μπορούσα να καταπιώ, δυσκολευόμουν και να ανασάνω. Την εικοστή δεύτερη μέρα ο Γιάννης ξαναγύρισε σπίτι, λέγοντας ξερά και μελαγχολικά ότι είχε κάνει την επιλογή του. “Δεν θέλω να σε χάσω” μου είπε.

Ραγισμένο γυαλί

Ο Γιάννης ήταν πάλι μαζί μου, αλλά τίποτα δεν ήταν όπως πριν». Οι δυο τους έκαναν προσπάθειες να τα ξαναβρούν, αλλά τελικά το γυαλί είχε ραγίσει. «Μια μέρα ο Γιάννης μού είπε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: “Ξένια μου, σε βρίσκω πάντα όμορφη και αξιαγάπητη. Ενα είναι που μου λείπει, εκείνο το χτυποκάρδι της αρχής. Οπως στα πρωτογνωρίσματα”» γράφει, ενθυμούμενη ότι μετά την επανασύνδεσή τους σε μια γωνιά του σπιτιού τους, ο Γιάννης Φέρτης είχε κρατήσει διάφορα ενθύμια της Τάνιας.

«Εγώ έχω μια αδυναμία σε μια ταινία που εσένα δεν σου άρεσε. Την πρώτη μου “επαγγελματική” ταινία, την “Κυρά μας τη μαμή”. Εκεί βρίσκω ότι έχω ακόμη μια φρεσκάδα που δεν την κράτησα σε όλες τις κατοπινές μου εμφανίσεις» θυμάται, αποκαλύπτοντας δε ότι τα γυρίσματα είχαν γίνει στα Κιούρκα, που τότε ήταν ένα χωριουδάκι χωρίς ηλεκτρικό. «Η Γεωργία αρνιόταν να κοιμηθεί στα κρεβάτια που ήταν γεμάτα κοριούς και κοιμόταν στο αυτοκίνητο. Εγώ δεν έδινα σημασία στους κοριούς και γενικά ένιωθα πολύ άνετα. Ο Μακρής γκρίνιαζε συνέχεια και έλεγε βρομόλογα για να εκνευρίζει την Ελένη Ζαφειρίου και ο Σακελλάριος ήταν πάντα κεφάτος για αυτό που έκανε».

Η οντισιόν για ρόλο σε ταινία του Μποντ

Από τη συγκινητική και γλαφυρή αυτοβιογραφία της μαθαίνουμε και για το κάστινγκ, από το οποίο είχε περάσει η γνωστή ηθοποιός τη δεκαετία του ’60, προκειμένου να γίνει… κορίτσι του Τζέιμς Μποντ. Οπως εκμυστηρεύεται η ίδια, την πρόταση της την έκανε μια Πολωνέζα ατζέντισσα, με την οποία συνεργαζόταν, αφού η ίδια αγνοούσε ακόμη και την ύπαρξη του διάσημου κατασκόπου.

«Οταν έφτασα στο Λονδίνο, με παρέλαβε μια μαύρη λιμουζίνα και με πήγε κατευθείαν στο ξενοδοχείο “Ντόρτσεστερ”, που το ήξερα εξ όψεως, αλλά βέβαια ποτέ δεν είχα μπει μέσα. Δεξιά περνούσαν η μία μετά την άλλη διάφορες ξανθιές, ψηλές, καμπυλωτές, όλες με γούνινα παλτά. Ανάμεσά τους, μια μελαχρινή αδυνατούλα με τριμμένο παλτουδάκι. Μόλις με είδε ο σκηνοθέτης μού είπε: “Εσύ τι γυρεύεις εδώ;”» θυμάται η Ξένια Καλογεροπούλου, αποκαλύπτοντας μάλιστα ότι έφτασε πολύ κοντά στο να πάρει τον ρόλο. Τελικά επελέγη η ξανθιά σεξοβόμβα Ντανιέλα Μπιάνκι. Ενθύμιο από την οντισιόν αυτή παραμένει ένα δημοσίευμα στον βρετανικό Τύπο της εποχής, στο οποίο η Ξένια Καλογεροπούλου φιγουράρει μαζί με τις άλλες συνυποψήφιές της.

espressonews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ