Ο Νέστορας από τις «Άγριες μέλισσες», τη σειρά-φαινόμενο του ΑΝΤ1, μιλά στο «Enjoy» για τους ρόλους του, αλλά και τη ζωή του.

Της Μαρίας Ανδρέου

Το «Enjoy» συναντά τον Παύλο Ορκόπουλο, έναν ηθοποιό που ποιεί ήθος τόσα χρόνια στο θεατρικό σανίδι, αλλά και στην μικρή και την μεγάλη οθόνη. Ευγενής, χαρούμενος μάς μίλησε για το Νέστορα, τον ήρωα που υποδύεται στη σειρά, αλλά και για την ωριμότητα του πρώτου συζύγου της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου -τον οποίο υποδύεται στο σινεμά- να της δώσει διαζύγιο, καθώς «ένα πουλί με ψυχή… δεν το σκλαβώνεις στο κλουβί, αλλά του δίνεις ελευθερία για να δημιουργήσει».

ΠΑΥΛΟΣ ΟΡΚΟΠΟΥΛΟΣ

  • Μεστός, σοφός, δωρικός, έντιμος, ευπατρίδης, ο Νέστορας έχει δικαίως κερδίσει τον σεβασμό όλων στο Διαφάνι. Από τους πιο καθαρούς και ακέραιους ήρωες της σειράς «Άγριες Μέλισσες», που σπάει το κοντέρ της τηλεθέασης καθημερινά στον ΑΝΤ1. Ο ήρωας σας μας συγκίνησε την εβδομάδα που μας πέρασε, ζητώντας μια δεύτερη ευκαιρία από την νύφη του και τον εγγονό του, όπως κι εκείνος έδωσε στον νοικάρη του, τον Θωμά Κυπραίο. Στην ζωή δικαιούμαστε όλοι μια δεύτερη ευκαιρία;

Σαφέστατα. Αυτό πρεσβεύει και ο Νέστορας. Δεν είναι τυχαίο και το όνομα που έδωσε σ’ αυτόν τον ήρωα η σεναριογράφος Μελίνα Τσαμπάνη. Ο Νέστορας, ένας ηλικιωμένος άνθρωπος, χαίρει της εκτίμησης και του σεβασμού των κατοίκων, όχι μόνο γιατί ήταν Ταξίαρχος και πολέμησε στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο εναντίον των Γερμανών, όχι γιατί είναι γιατρός, άρα ένας σπουδαγμένος άνθρωπος, αλλά, κυρίως, γιατί έχει τρία βασικά χαρακτηριστικά: είναι ευγενής, ψύχραιμος και χάρη στις πολλές εμπειρίες που έχει αποκομίσει από τα παιχνίδια της ζωής, σοφός. Ο Νέστορας δεν κρίνει τους ανθρώπους, τους ακούει. Και τους συμβουλεύει. Επειδή και αυτός έχει ανοιχτούς λογαριασμούς με τη νύφη του, που θεωρεί ότι έστειλε λανθασμένα τον γιο του σε μια αποστολή θανάτου εναντίον των Γερμανών, καθιστώντας τον γιο της ορφανό και εκείνη χήρα, αντί να τον αποτρέψει, αφού θα μπορούσε, λόγω της θέσης του, ξέρει τι σημαίνει να σου δώσει κάποιος μια δεύτερη ευκαιρία και να σε συγχωρέσει. Τα γεγονότα που έζησε στον πόλεμο, η ηρωική θυσία του γιου του στην αντίσταση, παρά τα μαρτύρια των Γερμανών, τον έχουν σημαδέψει. Έχει μεγάλη πείρα από την ζωή, για αυτό και είναι επιεικής και με το θυμό και με τον πόνο των ανθρώπων. Ο Νέστορας ξέρει την σημασία της υπομονής στην ζωή.

  • Νιώθει υπεύθυνος για το χαμό του γιου του;

Σαν πατέρας έχει τις δικές τους τύψεις. Αλλά, ως Έλληνας, μπροστά τον μεγάλο αγώνα που έδωσαν οι Έλληνες εναντίων των κατακτητών, είναι υπερήφανος για το παλικάρι του, που δεν λύγισε, που δεν πρόδωσε τους συμπολεμιστές του, που θυσιάστηκε για την υπέρτατη αξία της ελευθερίας της χώρας τους από τον φασισμό. Γι’ αυτό, όταν η νύφη του τον παρακαλούσε να μην πάει σ’ αυτήν την αποστολή ο γιος του, ο Νέστορας της είχε πει «αν δεν πολεμήσουμε εμείς για την ελευθερία της πατρίδας μας, ποιοι θα το κάνουν οι ξένοι; Πως θα απαλλαγούμε από τους εχθρούς, αν δεν πολεμήσουμε εμείς οι ίδιοι πρώτοι για το σπίτι μας;». Έχει δίκιο ο Νέστορας. Πραγματικά, η Μελίνα Τσαμπάνη έχει «κεντήσει» πάνω στα λόγια που λέει αυτός ο ήρωας.

  • Για αυτόν, καθώς γερνάει, είναι μεγάλη υπόθεση να συμφιλιωθεί με τον εγγονό του και την νύφη του;

Ο Νέστορας είναι μοναχικός άνθρωπος από επιλογή. Σκοπός της ζωής του είναι να συμφιλιωθεί με τον εγγονό του. Γιατί το έχει ανάγκη ο ίδιος. Αλλά και ο εγγονός του, το έχει ανάγκη. Στην ζωή μας έχουμε την ανάγκη να συνομιλούμε με κάποιους ανθρώπους και να μοιραζόμαστε συναισθήματα όπως η αγάπη και η φροντίδα.
Ο άνθρωπος δεν έχει γεννηθεί για να είναι μόνος του. Στο Διαφάνι ο Νέστορας βρέθηκε, γιατί δεν μπορούσε να πάει στην πόλη, αφού του το έχει απαγορεύσει η νύφη του. Εκεί έκανε ένα καρδιακό φίλο, τον πατέρα των αδελφών Σταμίρη. Για αυτά τα τρία κορίτσια, ο Νέστορας αποτελεί την πατρική φιγούρα που έχασαν. Το έταξε στον πατέρα τους ότι θα τα προσέχει και το τηρεί.

  • Αλήθεια τι σας λέει ο κόσμος στον δρόμο;

Τους αρέσει πάρα πολύ ο ρόλος του Νέστορα και μου λένε να μην πάψω να προστατεύω αυτά τα τρία κορίτσια. Να σταθώ δίπλα σαν πατέρας τους.

  • Εσείς πως νιώθετε με αυτόν τον ήρωα;

Χαίρομαι που υποδύομαι ένα τόσο δομημένο δραματικό ρόλο. Είχα να κάνω δραματικό ρόλο εδώ και μια δεκαετία, από την σειρά «Χαρά αγνοείται». Μετά ανέβηκα πάνω στο άρμα της κωμωδίας και στη μεγάλη χαρά που μας έδωσε η κωμική σειρά του Alpha «To σόι σου», όπου μπήκαμε στα σπίτια πολλών τηλεθεατών για αρκετά χρόνια. Και εκεί, ως Μενέλαος, εισέπραξα την αποδοχή του κόσμου. Αυτό όμως που γίνεται με τις «Άγριες Μέλισσες», ειλικρινά μάς εκπλήσσει όλους. Με σταματάνε τηλεθεατές στον δρόμο, που δεν έχουν χάσει ούτε ένα επεισόδιο, και μου μιλάνε με λόγια θαυμασμού.
Η σειρά αυτή τους έχει καθηλώσει, γιατί έχει… ψωμί!!

  • Ο Νέστορας δεν διστάζει να τα βάλει ακόμη και με τον Δούκα Σεβαστό. Τον τσιφλικά του χωριού. Το θέμα είναι ότι ο Δούκας πάντα τον ακούει με σεβασμό. Πως συμβαίνει αυτό;

Δεν μπορεί ούτε ο Δούκας Σεβαστός (Λεωνίδας Κακούρης) να μην εκτιμήσει την αξία του Νέστορα. Ξέρει ποιος είναι. Και ξέρει ότι ένας άνδρας που έχει πολεμήσει στο μέτωπο, έχει τα κότσια να γίνει και αυτός πολύ σκληρός αν το θέλει. Ο Νέστορας είναι δίκαιος άνθρωπος. Και, επίσης, ο Νέστορας δεν ξέρει από φόβο. Δεν φοβάται. Ξέρει ότι η Ελένη έχει δίκιο, που δεν θέλει οι κάτοικοι του χωριού να ξεπουλήσουν την γη τους και τα κτήματα τους και να γίνει το Διαφάνι μια βιομηχανική περιοχή. Για αυτό στέκεται δίπλα της. Φαντάζεται τις συνέπειες. Για αυτό βρίσκεται απέναντι στον Δούκα, τον προύχοντα του τόπου. Ο Νέστορας δεν μπορεί την πλεονεξία του Δούκα. Και έχει δίκιο. Κακά τα ψέμματα, οι άπληστοι άνθρωποι δεν έχουν όρια. Η Ελένη, όσο έχει δίπλα της τον Νέστορα, έχει πολύ γερά στηρίγματα.

  • Τι σας κάνει εντύπωση σε αυτήν την αποδοχή του κόσμου γύρω από τις «Άγριες Μέλισσες»;

Μου κάνει εντύπωση που, στην κοινωνία του Facebook, του Instagram, του διαδικτύου και της τεχνολογίας, όπου τα νέα παιδιά έχουν στραφεί σ’ άλλα μέσα ψυχαγωγίας, βλέπουν με μανία τις «Άγριες Μέλισσες». Μια σειρά εποχής, που φαίνεται ότι κατάφερε και τους κέντρισε το ενδιαφέρον και, όχι μόνο είναι οι πιο φανατικοί τηλεθεατές μας, αλλά σχολιάζουν τους σκηνές και τους ήρωες στο Twitter. Η νέα γενιά έχει άμεση επαφή με αυτήν την σειρά. Αυτή η σειρά, πέρα από ότι σε κρατά σε εγρήγορση, έχει και κάτι άλλο… Αναφέρεται σε ιδανικά, αξίες, αλλά και σε μια πολύ σημαντική λέξη: το καθήκον. Το να σε παρακολουθούν 1.600.000 τηλεθεατές κάθε βράδυ και, μάλιστα, πολλοί εξ αυτών να είναι νέοι και άνδρες, αυτό το θεωρώ μεγάλη επιτυχία.

ΠΑΥΛΟΣ ΟΡΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΑ ΚΙΤΣΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΝΚΟΓΛΟΥ
με τη Μαρία Κίτσου και τον Γιάννη Στάνκογλου στις «Άγριες μέλισσες»
  • Ο Νέστορας τι θαυμάζει στον χαρακτήρα της Ελένης (Μαρία Κίτσου); Δεν είναι μια συνηθισμένη γυναίκα. Οι άνδρες, άλλωστε, φοβούνται τις δυναμικές γυναίκες…

Μπορεί να τις φοβούνται, αλλά δεν παύει να τις σέβονται. Η Ελένη, από τότε που πνίγηκε η μάνα της και πέθανε μετά και ο μπαμπάς της, έγινε και πατέρας και μητέρα για τις δυο αδερφές της. Από πολύ μικρή οι συνθήκες την έκαναν να αναλάβει ρόλους πολύ σπουδαίους και αναγκαστικά έγινε δυνατή και σκληρή, για να μπορέσει να επιβιώσει αυτή και η αδερφή της και να παραμείνει η γη τους στα χέρια της. Η Ελένη είναι μια φωνή με μεγάλο κουράγιο. Και πιστεύω ότι οι έξυπνοι άνδρες θέλουν δίπλα τους γυναίκες με αντοχές.

  • Τελικά, με το Θωμά Κυπραίο (Γιάννης Στάνκογλου), τι θα γίνει; Του έδωσε ο Νέστορας μια δεύτερη ευκαιρία, όταν έμαθε ότι δούλευε για χάρη της Μυρσίνης Σεβαστού ως ιδιωτικός ντετέκτιβ. Θα του δώσει και άλλη, όταν μάθει ότι ο Κυπραίος έδωσε την χαριστική βολή στον γιο του, ότι πρόδωσε τους Έλληνες, ότι τον βασάνισε και τον σκότωσε με την κουκούλα στο πρόσωπο;

Ο Θωμάς Κυπραίος ξέρει τι έκανε στον γιο του Νέστορα και δεν μπορεί να το πιστέψει ότι η μοίρα τον έφερε στο σπίτι του πατέρα του παλικαριού στο οποίο «φύτεψε» μια σφαίρα στο κεφάλι. Μεταξύ του Θωμά Κυπραίου και του Νέστορα έχει δημιουργηθεί μια σχέση γιου και πατέρα. Την έχουν και οι δυο ανάγκη. Υπάρχει εμπιστοσύνη. Καλή επικοινωνία. Βλέπουμε ότι και ο Θωμάς Κυπραίος βασανίστηκε στον πόλεμο, βλέπουμε ότι οι Γερμανοί του έδιναν ναρκωτικά, δεν ξέρω πραγματικά που θα ωθήσει η σεναριογράφος το Νέστορα και το Θωμά. Πάντως, αυτά τα πρόσωπα μου θυμίζουν ήρωες αρχαίας τραγωδίας. Αυτή η σειρά είναι διαχρονική και μιλά για τις πανανθρώπινα νοήματα. Σε οποιαδήποτε εποχή κι αν παιζόταν αυτή η σειρά, θα είχε τεράστια απήχηση. Γιατί, δεν υπάρχει εποχή που να μη υπάρχουν «αρπακτικά» και να μη θέλουν να βάλουν χέρι και στο βιος του άλλου.

ΠΑΥΛΟΣ ΟΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
ως Νέστορας στις «Άγριες μέλισσες»
  • Αυτό που έχει συγκινήσει τους τηλεθεατές είναι ο πλατωνικός έρωτας του Νέστορα και της Αννέτ (Κάτια Δανδουλάκη). Μπορεί σε αυτήν την ηλικία να δημιουργηθεί μια νέα αγάπη;

Ναι. Γιατί ο Νέστορας έχει ανάγκη την Αννέτ και η Αννέτ το Νέστορα. Πέρα από την χημεία και την έλξη που δένει τα ζευγάρια, υπάρχει και αυτό που λέγεται συντροφικότητα και επικοινωνία και αυτό γίνεται όλο και πιο δυνατό, όσο ο άνθρωπος μεγαλώνει. Η ωριμότητα θέλει συντροφιά. Ο Νέστορας, όταν λέει στην Αννέτ «μην φύγεις», το εννοεί. Γιατί, η Αννέτ είναι μια μορφωμένη γυναίκα, καλής ψυχής, καθαρή. Την καταλαβαίνει και τον καταλαβαίνει. Υπάρχει σεβασμός μεταξύ τους, μεγάλη γλύκα και τρυφερότητα, ο καθένας βγάζει στον άλλον τον καλύτερο του εαυτό. Ακόμη και όταν η Αννέτ του εξομολογείται το μεγάλο της μυστικό, για το παιδί που έκανε με άλλον άνδρα, ενώ ήταν παντρεμένη με τον Κλοντ και ο Δούκας φρόντισε να το υιοθετήσει άλλη οικογένεια, για να μην ξεσπάσει σκάνδαλο, την ακούει και συμπάσχει. Την Αννέτ τη βίασε ένας «κύριος»… κατά τ’ άλλα της «καλής» κοινωνίας.

  • Δεν θα μας δώσετε καμία είδηση για τη σχέση αυτή;

Αυτό που ξέρω είναι ότι η Νέστορας θα ψάξει να βρει το γιο της Αννέτ και θα το πετύχει. Θα τον βρει και η Αννέτ θα αντιμετωπίσει μια μεγάλη αλήθεια. Και εκεί θα της σταθεί. Η εκτίμηση και η αγάπη αυτών των δυο ανθρώπων είναι αμοιβαία.

  • Ποιες είναι οι δυσκολίες μιας καθημερινής σειράς;

Τα πολλά εξωτερικά γυρίσματα στο κρύο ή στον ήλιο. Οι συνθήκες είναι δύσκολες. Αλλά οι σχέσεις όλων των συντελεστών, από το καστ μέχρι και τον σκηνοθέτη μας, Λευτέρη Χαρίτο, είναι τόσες καλές, που όλα γίνονται δυνατά. Ακόμη και τα αδύνατα. Μια από τις πιο δύσκολες σκηνές που είχα, ήταν αυτή που έπρεπε να εξηγήσω στον εγγονό μου ότι δεν φταίω για την απώλεια του πατέρα του. Δεν τον έστειλα για να σκοτωθεί. Καθώς είμαι και ο ίδιος παππούς, τα συναισθήματα μου ήταν πολύ έντονα. Ακόμη και η σκηνή που δακρύζω στο προσκεφάλι της άρρωστης νύφης μου, μού δημιούργησε μεγάλη συγκίνηση.

  • Τι θα κάνει ο Νέστορας όταν μάθει ότι τα κορίτσια σκότωσαν τον Σέργιο…

Συγνώμη, αλλά αυτός ο φόνος έγινε γιατί τα κορίτσια αμύνθηκαν. Ξέρουμε ποιος ήταν ο Σέργιος. Όταν παντρεύτηκε την Ελένη, είπε την χαρακτηριστική φράση «παντρεύομαι μια, αλλά ουσιαστικά παίρνω τρεις». Στην αρχή πήγε να βιάσει την Δρόσω και μετά θα βίαζε και την Ασημίνα. Δεν (θα) του έφτανε η Ελένη. Τα κορίτσια αυτά οδηγήθηκαν στο έγκλημα, χάρη στο ποιόν αυτού του ανθρώπου. Ξέρουν ότι έχουν σκοτώσει άνθρωπο και μόνο για αυτό νιώθουν τρομερές τύψεις και ενοχές, που θα τις κουβαλούν μια ζωή. Αυτό θα καθορίζει όλη τους την ζωή.

  • Πέρα από τις «Άγριες Μέλισσες» η χρονιά είναι ποικιλοτρόπως δημιουργική. Είχατε τη χαρά να πάρετε μέρος στην «Ευτυχία», μια ελληνική κινηματογραφική ταινία, που έκοψε περισσότερα από 600.000 εισιτήρια μέχρι σήμερα. Πως νιώθετε;

Ε, μεγάλη… ευτυχία! Είναι ένα σπουδαίο ελληνικό έργο εποχής, γιατί αναφέρεται στη ζωή της μεγάλης Ελληνίδας στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, η οποία έγραψε κάποια από τα πιο σημαντικά τραγούδια του λαϊκού ελληνικού πενταγράμμου, που τραγουδιούνται μέχρι σήμερα και είναι σαν το παλιό καλό κρασί. Η Ευτυχία ήταν μια γυναίκα που δεν έμοιαζε με καμία άλλη. Έζησε την ζωή της όπως ήθελε. Δεν την έννοιαξαν τα χρήματα, η φήμη, η υστεροφημία, ο κόσμος. Έζησε την μικρασιατική καταστροφή και τρεις σημαντικούς θανάτους, της κόρης της, του δεύτερου συζύγου της και της μάνας της. Όλα αυτά ήταν εμπειρίες που έγιναν έμπνευση.

  • Είστε συγκλονιστικός στον ρόλο του πρώτου συζύγου της. Ενός αστού, εμπόρου, που της έδωσε τελικά το διαζύγιο που ήθελε…

Σας ευχαριστώ. Ο Κωστής παντρεύτηκε την Ευτυχία στα 18 της και ήταν 35 χρόνια μεγαλύτερος. Πήρε μεγάλο ρίσκο. Ήξερε ότι η Ευτυχία ήταν διαφορετική, ήταν δασκάλα, αλλά έκανε δυο παιδιά μαζί της, πίστευε ότι, με την πλούσια ζωή, θα την «μάντρωνε». Ο τρόπος που του μίλησε η Ευτυχία, τον αφόπλισε. Τον «σκλάβωσε». Του είπε «μόνο εσύ, που είσαι καλόψυχος άνθρωπος, θα μπορούσες να μου δώσεις το διαζύγιο». Η Ευτυχία τον εκτιμούσε, ήξερε την παιδεία του, τις γνώσεις του. Ήξερε ότι είχε συνείδηση. Αλλά δεν τον ερωτεύτηκε αυτόν τον άνδρα. Ο μεγάλος της έρωτας ήταν ο Γιώργος. Και έκανε την επανάσταση της και ζήτησε αυτή την εποχή διαζύγιο, αλλά και εκείνος στάθηκε κύριος και με ανωτερότητα και της το έδωσε. Έβλεπε την διαφορά της Ευτυχίας. Έβλεπε την ελευθερία της στα μάτια της και την στάση της. Δεν μπορούσε να ζήσει σε «κλουβί». Η ψυχή της Ευτυχίας «δεν υπήρχε». ‘Εχω πάρει μεγάλη χαρά που ο κόσμος έχει αγκαλιάσει αυτήν την ταινία. Είμαι πάρα πολύ γεμάτος που, σεναριακά, και στην τηλεόραση και στο σινεμά μου δόθηκαν δυο τόσο ωραίοι ρόλοι. Πολύ δημιουργική χρονιά. Τι να πω; Είναι μοναδικό να σε επιλέγουν, αλλά και εσύ να επιλέγεις καλούς και διαφορετικούς ρόλους.

newsbreak.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *