ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΔΕΣ “Δεν υπάρχουν πλέον έργα αβέβαια για την ολοκλήρωση τους …! στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών”

117

«Δεν υπάρχουν πλέον προβληματικά έργα, με αβέβαιη την ολοκλήρωση, το μέλλον τους και τη βιωσιμότητά τους στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» επισήμανε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες από το βήμα του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου της Αθήνας, παρουσιάζοντας τις προκλήσεις και τους στόχους για τη νέα γενιά έργων.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών περιέγραψε ως «γκρίζο τοπίο» την κατάσταση που κληρονόμησε η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στα δημόσια έργα και στις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, τονίζοντας ότι το Υπουργείο κατάφερε να «ξεμπλοκάρει» τα έργα, τα οποία παρουσίαζαν τραγικές καθυστερήσεις στην υλοποίησή τους. Τα αδιέξοδα ξεπεράστηκαν κατόπιν συντονισμένων ενεργειών και αποτελεσματικής συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων μερών και οι μεγάλοι οδικοί άξονες ολοκληρώθηκαν μέσα στα δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μάλιστα, το Υπουργείο Υποδομών κατάφερε να εξοικονομήσει προς όφελος του ελληνικού Δημοσίου σχεδόν 1 δις. ευρώ έναντι των αρχικών διεκδικήσεων των παραχωρησιούχων και των κατασκευαστών.

«Με πρωτοβουλία του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη αναθεωρήσαμε πλήρως το θεσμικό πλαίσιο για τα δημόσια και ιδιωτικά έργα, εκσυγχρονίσαμε την υπάρχουσα νομοθεσία ενσωματώνοντας το σύνολο των σχετικών ευρωπαϊκών οδηγιών», ανέφερε ο Γιώργος Δέδες. «Το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Δημόσιες Συμβάσεις (Νόμοι 4412 και 4413) εκσυγχρονίζει το πλαίσιο παραγωγής και κατασκευής δημοσίων υποδομών, ευνοεί τον υγιή ανταγωνισμό και την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων, διασφαλίζει τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου και των πολιτών, προωθεί τη διαφάνεια σε όλες τις διαδικασίες του συστήματος παραγωγής, εκτέλεσης και ολοκλήρωσης των έργων, ενώ αντιμετωπίζει με τρόπο ριζικό τις παθογένειες του παρελθόντος», πρόσθεσε και προανήγγειλε την κατάθεση σχεδίου νόμου το οποίο θα αντιμετωπίζει το φαινόμενο των υψηλών εκπτώσεων στις δημοπρασίες των έργων.

«Από τη λογική του πελατειακού συστήματος και των προσωπικών στρατηγικών περνάμε στην αντίληψη των στοχευμένων έργων με γνώμονα την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και τις διασυνδεδεμένες υποδομές» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, συνοψίζοντας τη νέα φιλοσοφία στον προγραμματισμό των έργων στα ακόλουθα σημεία: Επαναξιολόγηση των προτεραιοτήτων, ιεράρχηση των παρεμβάσεων, στρατηγικός σχεδιασμός και στοχευμένες παρεμβάσεις, αξιοποίηση στο έπακρο των υπαρχόντων πόρων, του ΕΣΠΑ και ταυτόχρονη αναζήτηση επιπρόσθετων πόρων, με γνώμονα την αναπτυξιακή αποτελεσματικότητα και την άμεση κοινωνική ανταποδοτικότητά των έργων.

Επίσης, ο Γιώργος Δέδες επισήμανε πως το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έθεσε τα έργα πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών στην κορυφή της ατζέντας, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε στο παρελθόν, όπου υπήρχε τεράστια ελλειμματικότητα στις αντίστοιχες υποδομές. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως την περίοδο 2010-2014 (5 έτη), από το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, είχαν διατεθεί στο σύνολο της χώρας για έργα αντιπλημμυρικής προστασίας μόλις 25 εκατομμύρια ευρώ ενώ αντίθετα, την περίοδο 2015-2018 (έως σήμερα) οι αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις ξεπέρασαν τα 330 εκατομμύρια ευρώ. «Στις αρχές μάλιστα του καλοκαιριού προωθούμε μια τεράστιας εθνικής σημασίας παρέμβαση με την προώθηση αντιπλημμυρικών έργων στις περιοχές της ελληνικής περιφέρειας, από όπου διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι παραχώρησης, με βάση τις προωθημένες προκαταρκτικές μελέτες και προμελέτες που εκπόνησαν και εκπονούν οι παραχωρησιούχοι αδαπάνως για το Ελληνικό Δημόσιο» γνωστοποίησε ο Γιώργος Δέδες.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ-ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Στη συνέχεια της εισήγησής του, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών παρέθεσε έργα του Υπουργείου που ήδη εκτελούνται ή βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης και τα οποία συναρθρώνουν τη νέα γενιά δημόσιων και ιδιωτικών έργων με τα οποία αλλάζει σταδιακά η εικόνα των υποδομών της χώρας.

 Για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, έργο που η δημοπράτησή του εκκρεμούσε σχεδόν δέκα χρόνια, ανέφερε πως τελεσφόρησε η διαγωνιστική διαδικασία. Μετά την επιλογή του ανεξάρτητου μηχανικού και την κύρωση της σύμβασης θα εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες μέσα στο 2018.

 Για το νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα) και το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία) του Ε65, είπε πως βρίσκονται στην τελική τους φάση οι διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Για το νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα) αναμένουμε σύντομα αποφάσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα ακολουθήσει η αποστολή του φακέλου για το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία)», τόνισε χαρακτηριστικά.

 Για την υποθαλάσσια ζεύξη «Πέραμα – Σαλαμίνα», ο Γιώργος Δέδες τόνισε πως μετά την ολοκλήρωση της φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου, ακολουθεί η διαδικασία των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων και η κατάθεση των τελικών προσφορών.

 Όσον αφορά στα νέα έργα παραχώρησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα γνωστοποιήσει άμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το στρατηγικό σχεδιασμό για τα έργα παραχώρησης. Αυτός θα περιλαμβάνει δύο σκέλη :
– Τη στοχευμένη δημοπράτηση χρηματοδοτήσιμων (bankable) έργων που παρουσιάζουν αναπτυξιακή αποδοτικότητα, συνεισφέρουν στην περιβαλλοντική αναβάθμιση και προσδίδουν συγκεκριμένα ωφελήματα για το κοινωνικό σύνολο.
– Την εξέταση της δυνατότητας επέκτασης των υφιστάμενων συμβάσεων Παραχώρησης με κατασκευή συγκεκριμένων νέων τμημάτων. Κάτι αντίστοιχο συνέβη πρόσφατα σε Ιταλία και Γαλλία.

 Για τη δημοπράτηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ο οποίος έχει κατασκευαστικό κόστος περίπου 1,6 δις. ευρώ και μήκος 200 χλμ., ο Γιώργος Δέδες τόνισε πως αποτελεί το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στην Ελλάδα, τόσο στο φυσικό αντικείμενο όσο και στο κατασκευαστικό κόστος. Για το έργο υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, ενώ ο ανάδοχος θα αναδειχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2019.

 Για το οδικό τμήμα «Πάτρα –Πύργος» είπε πως εγκρίθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο φάκελος μεγάλου έργου και άμεσα αποστέλλονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι σχετικές συμβάσεις, ώστε το καλοκαίρι να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

 Για το Μετρό Θεσσαλονίκης είπε πως πλέον έχει σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης για το έτος 2020. Ήδη προγραμματίζονται και ωριμάζουν οι μελέτες για την επέκτασή του προς το Αεροδρόμιο και τις δυτικές συνοικίες της πόλης.

 Ανέφερε επίσης ότι με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, δεσμεύθηκε πίστωση ποσού 150.000.000 € και ξεκίνησε η δημοπράτηση της εργολαβίας ολοκλήρωσης του πολύπαθου έργου του οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία».

 Τέλος, για το δορυφορικό σύστημα ηλεκτρονικών, αναλογικών διοδίων σημείωσε πως το επόμενο δίμηνο θα ολοκληρωθεί η προεπιλογή των ομίλων που θα μετάσχουν στη β΄φάση του διαγωνισμού.

«Πραγματοποιούμε έναν αγώνα ταχύτητας για την προετοιμασία, την προώθηση και την ολοκλήρωση μιας νέας γενιάς κρίσιμων και μεγάλων έργων» τόνισε στο κλείσιμο της τοποθέτησής του ο Γ. Δέδες. «Από την έκβαση αυτού του εγχειρήματος θα κριθεί όχι μόνο η βιωσιμότητα και η προοπτική του κατασκευαστικού τομέα της χώρας, αλλά σε μεγάλο βαθμό και η πορεία προόδου της πατρίδας μας. Αποτιμώντας και την πρόσφατη θετική εμπειρία μας, είμαστε αισιόδοξοι ότι και αυτό το στοίχημα θα κερδηθεί».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ