Πώς χαλάει το αυτοκίνητο ο καύσωνας;-φωτο

762

Η ζέστη και οι ακραίες θερμοκρασίες δεν επηρεάζουν μόνο τους ανθρώπους, αλλά βλάπτουν και τα αυτοκίνητα!

Το καλοκαίρι βρίσκεται ήδη εδώ και η ζέστη έχει εμφανιστεί προ πολλού. Κατά τους θερινούς μήνες, οι καύσωνες επισκέπτονται συχνά την Ελλάδα και όλοι μας προσπαθούμε να προστατευτούμε από τις ακραίες θερμοκρασίες. Αυτές όμως, δεν επηρεάζουν μόνο εμάς. Τα αυτοκίνητά μας επίσης ταλαιπωρούνται, συνεπώς θα πρέπει να φροντίζουμε να τα προστατεύουμε όσο περισσότερο μπορούμε. Άλλωστε δεν είναι εποχή για έξοδα και βλάβες!

Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας, άρα και της υψηλότερης ζέστης, είναι, φυσικά, να παρκάρουμε σε μέρη με σκιά. Δεν μιλάμε απαραίτητα για κλειστά γκαράζ και ειδικές συνθήκες φύλαξης, αλλά για στάθμευση κάτω από ένα δέντρο ή στην πλευρά του δρόμου που έχει σκιά τις ώρες που ο ήλιος ζεματάει, περίπου από τις 10 το πρωί έως και τις 4 το απόγευμα.

Παρακάτω, ακολουθούν τα μέρη του αυτοκινήτου που καταπονούνται περισσότερο από τον καύσωνα:

Ελαστικά

Ένα από τα πιο ευαίσθητα μέρη του αυτοκινήτου στις υψηλές θερμοκρασίες, είναι τα ελαστικά. Αν μένουν για ώρες εκτεθειμένα στη ζέστη και τον ήλιο τότε σταδιακά χάνουν την «ελαστικότητά» τους και αρχίζουν να ξεραίνονται. Τα πρώτα σημάδια κόπωσης από τις ακραίες συνθήκες θα έρθουν με τη μορφή ρωγμών, ενώ θα παρατηρήσετε και τη χαρακτηριστική όψη του ξεβαμμένου, ξερού ελαστικού. Ένα λάστιχο που έχει ξεραθεί δεν αποκλείεται να ανοίξει κατά τη διάρκεια της οδήγησης, γεγονός που προκαλεί δυσάρεστα αποτελέσματα.

Ιμάντες

Όπως και τα ελαστικά μας, έτσι και οι ιμάντες του κινητήρα είναι κατασκευασμένες από ενισχυμένο λάστιχο. Φυσικά, λόγω του ότι βρίσκονται εντός του μηχανοστασίου δεν είναι τόσο εκτεθειμένοι, όμως μακροπρόθεσμα, φθείρονται. Αν σκεφτείτε ότι «αφού ο κινητήρας όταν δουλεύει παράγει περισσότερη θερμοκρασία, γιατί φθείρονται από έναν απλό καύσωνα» η απάντηση είναι πως όταν το μοτέρ δουλεύει, οι ιμάντες κινούνται και οι θερμοκρασίες δεν τον επηρεάζουν σε τόσο μεγάλο βαθμό. Είναι γνωστό πως τα ελαστικά μέρη φθείρονται περισσότερο όταν δεν χρησιμοποιούνται, παρά όταν βρίσκονται σε χρήση. Για αυτό και οι ιμάντες σε ένα αυτοκίνητο που έμεινε σε ακινησία για καιρό είναι ξεραμένοι και χρειάζονται αντικατάσταση.

Οθόνες – Ηλεκτρονικά

Έχετε παρατηρήσει ποτέ το προειδοποιητικό μήνυμα που βγάζουν τα smartphone μας αν τα αφήσουμε για πολλή ώρα στον ήλιο και ζεσταθούν υπερβολικά πολύ; Συνιστούν την αποθήκευσή τους σε σκιερό μέρος μέχρι να κρυώσουν και να είναι και πάλι λειτουργικά. Στα αυτοκίνητα μπορεί να μην πάψουν να λειτουργούν, μια οθόνη που ζεματάει όμως δεν ανταποκρίνεται τόσο καλά στην αφή, ούτε εκτελεί γρήγορα τις εντολές μας. Φυσικά, τα smartphone μας είναι πιο ευαίσθητα γιατί έχουν ενσωματωμένη μπαταρία, η οποία «την ακούει» περισσότερο. Η οθόνη στο αυτοκίνητο δεν έχει μπαταρία, αλλά και πάλι ο επεξεργαστής του συστήματος δυσκολεύεται να λειτουργήσει σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες.

Μπαταρία

Πιστεύετε ότι μόνο το κρύο επιβαρύνει την μπαταρία μας; Αυτή η θεωρία, όπως αποδεικνύεται, είναι λάθος αφού και η ζέστη τις επιβαρύνει. Μάλιστα, δείχνει να την καταστρέφει ακόμη περισσότερο. Λέγεται, ότι η μπαταρία γερνάει το καλοκαίρι και «πεθαίνει» τον χειμώνα. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι τα υγρά της μπαταρίας εξατμίζονται στις συνθήκες του καύσωνα. Το πρόβλημα μεγαλώνει από τις υψηλές θερμοκρασίες που έτσι κι αλλιώς επικρατούν στο μηχανοστάσιο. Οπότε τα υγρά εξατμίζονται, οι εσωτερικές πλάκες της μπαταρίας μένουν απροστάτευτες και τελικά, πέφτει η τάση τους. Τον χειμώνα, όταν έρθει η στιγμή που η μίζα θα ζητάει περισσότερη τάση για να βάλει μπροστά το παγωμένο μοτέρ, η μπαταρία δεν θα έχει το κουράγιο να δώσει αυτά που χρειάζονται και θα χρειαστεί αντικατάσταση.

πηγή-gocar.gr