Το Market Test που ξεκινάει τον Σεπτέμβριο και η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στη Διώρυγα Gas- Σε πλήρη εξέλιξη όλες οι προετοιμασίες

Με «κωδικό επιτάχυνσης» κινούνται οι εξελίξεις γύρω από το LNG project που προγραμματίζει η Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους, μέσω της θυγατρικής Διώρυγα Gas.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι παρά τη θερινή ραστώνη τόσο το επιτελείο του μητρικού Ομίλου, όσο και του θυγατρικού βραχίονα δεν σταμάτησαν ούτε μέρα τις προετοιμασίες που θα φέρουν πιο κοντά την υλοποίηση της μεγάλης επένδυσης.

Στο πλαίσιο αυτό, η Διώρυγα Gas ενισχύεται και κεφαλαιακά. Έτσι, με απόφαση της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης που έγινε στις 16 Ιουλίου, δρομολογήθηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 2,8 εκατ. ευρώ, αποτέλεσμα το μετοχικό κεφάλαιο να ανέρχεται πλέον στα 4.274.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ιδρύθηκε το 2016 με αρχικό κεφάλαιο 24.000 ευρώ και ακολούθησαν τέσσερις ΑΜΚ. Η πρώτη τον Σεπτέμβριο του 2018 κατά 600.000 ευρώ, η δεύτερη το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς κατά 150.000 ευρώ, η τρίτη το Μάιο του 2019 κατά 700.000 ευρώ και τώρα η τέταρτη κατά 2,8 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, πυρετώδεις είναι οι διεργασίες και σε όλα τα άλλα επίπεδα, ώστε το FSRU της Motor Oil να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2023.

Έτσι, η Διώρυγα Gas επιταχύνει τις αναλυτικές μελέτες παράλληλα με την αδειοδοτική ωρίμανση. Ειδικότερα, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καθώς και ο λεπτομερής σχεδιασμός των απαραίτητων χερσαίων και υποθαλάσσιων υποδομών, ενώ όλο το σύστημα μεταφοράς (αγωγοί) θα είναι “hydrogen ready” ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις μελλοντικές ανάγκες.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται η διενέργεια Market Test το φθινόπωρο, -περί τα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου-, η ολοκλήρωση των μελετών (FEED-Front-End-Engineering Design) μέχρι τέλος του έτους και η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης στο πρώτο τρίμηνο του 2022.

Παράλληλα βέβαια υπάρχουν ήδη διερευνητικές επαφές με δυνητικούς προμηθευτές για τα τεχνικά σκέλη του έργου (πλωτή μονάδα, αγωγοί διασύνδεσης κλπ), ώστε οι σχετικοί διαγωνισμοί να μπορούν να προκηρυχθούν χωρίς καθυστέρηση.

Η συμφωνία με τον ΔΕΣΦΑ

Καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο του σχεδιασμού διαδραμάτισαν αρχικά η σύγκλιση απόψεων με τον ΔΕΣΦΑ, -με την ένταξη τόσο του FSRU, όσο και του Μετρητικού Σταθμού στην τριετή περίοδο του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2030-, και στη συνέχεια η συμφωνία με τον Διαχειριστή επί της Πρότυπης Σύμβασης Δέσμευσης Μελλοντικής Δυναμικότητας (Advanced Reservation of Capacity Agreement), που έδωσε στο project ρεαλιστική βάση υλοποίησης.

Και τούτο καθώς η σύμβαση ξεκλειδώνει την κατασκευή των απαιτούμενων διασυνδέσεων μεταξύ της πλωτής μονάδας και του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ), ανοίγοντας το δρόμο για την εκπόνηση από τον ΔΕΣΦΑ των μελετών που αφορούν τον Μετρητικό και Ρυθμιστικό Σταθμό δυναμικότητας 490.000 Nm3/h (11,76 εκ. Nm3/day).

Θα αλλάξει τα δεδομένα της αγοράς

Η πλωτή μονάδα αεριοποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), θα αγκυροβοληθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου του Ομίλου της Motor Oil στην Κόρινθο και θα διαθέτει δυναμικότητα 2-3 bcm/έτος.

Είναι σαφές ότι η συγκεκριμένη μεγάλη επένδυση της ΜΟΗ έρχεται για να αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά φυσικού αερίου της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής. Και τούτο καθώς:

-θα αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου  στο ΕΣΦΑ προσφέροντας ευελιξία στις εισαγωγές ανταγωνιστικού LNG, μειώνοντας το βαθμό συμφόρησης της Ρεβυθούσας και καθιστώντας ανταγωνιστικότερη την τιμή του καυσίμου εντός συνόρων.

-θα δίνει τη δυνατότητα εισαγωγής ποσοτήτων φυσικού αερίου στο κέντρο της κατανάλωσης του ΕΣΦΑ λόγω της χωροθέτησής του στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων, δηλαδή στο Νότο πλησίον των μεγαλύτερων σημείων κατανάλωσης και των σχεδιαζόμενων μελλοντικών επεκτάσεων του ΕΣΦΑ στην Πελοπόννησο,

-θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου με επαύξηση της συνολικής δυναμικότητας αποθήκευσης ΥΦΑ κατά 80%.

-θα διαφοροποιήσει στρατηγικά τις πηγές προμήθειας, δεδομένου ότι τώρα και στο ορατό μέλλον το μεγαλύτερο μέρος του φυσικού αερίου που εισάγεται στην Ελλάδα διοχετεύεται μέσω Τουρκίας (Turkstream, Κήποι, TAP). Συνεπώς, θα ενισχύσει την ύπαρξη εναλλακτικών πηγών προμήθειας με τη μορφή ΥΦΑ, που θα εισάγονται χωρίς γεωπολιτικά ρίσκα και περιορισμούς, αφού θα προέρχονται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου,

-θα διευκολύνει την περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου αερίου στον τομέα της ναυτιλίας, καθώς και σε περιοχές που βρίσκονται μακριά από το δίκτυο.

-θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό με προφανή οφέλη για τους τελικούς καταναλωτές.

πηγή-newmoney.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *