Τετάρτη, 24 Ιουλίου, 2024

Αρχική ΚΟΡΙΝΘΙΑ Γιατί η ανάπτυξη στην διώρυγα της Κορίνθου έμεινε στα συρτάρια;

Γιατί η ανάπτυξη στην διώρυγα της Κορίνθου έμεινε στα συρτάρια;

57

Γιατί η ανάπτυξη στην διώρυγα της Κορίνθου έμεινε στα συρτάρια;

 

Δημιουργία εμπορικού κέντρου, ξενοδοχείου, μαρίνας και ενός μουσείου περιλαμβάνει το σχέδιο για την αξιοποίηση των εκτάσεων της Διώρυγας της Κορίνθου – Που βρίσκεται σήμερα αυτή η προοπτική;

ΚΟΡΙΝΘΟΣ. Τη δημιουργία εμπορικού κέντρου, ξενοδοχείουμαρίνας και ενός μουσείου περιλαμβάνει το σχέδιο για την αξιοποίηση των εκτάσεων της Διώρυγας της Κορίνθου που δεν έχει προχωρήσει μέχρι στιγμής. Παρ’ όλα αυτά, πρόσφατα το Υπερταμείο ανακοίνωσε ότι είναι στη φάση εκπόνησης σειράς μελετών για την ολιστική ανάπτυξή της και τη μετατροπή της σε έναν σύνθετο τουριστικό προορισμό.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν υψηλόβαθμα στελέχη του Υπερταμείου, το σχέδιο για την ανάπτυξη της Διώρυγας της Κορίνθου, το οποίο προς το παρόν έχει μείνει «παγωμένο», προβλέπει ότι στην περιοχή των Ισθμίων θα δημιουργηθεί ένα εμπορικό κέντρο με εγκαταστάσεις εστίασης και καφέ. Ακόμη, στα πλάνα του Ταμείου περιλαμβάνεται και η δημιουργία μιας σύγχρονης μαρίνας μικρών και μεσαίων σκαφών, η οποία αναμένεται να έχει μεγάλη ζήτηση λόγω της κομβικής θέσης που βρίσκεται η Διώρυγα. Παράλληλα, στα σχέδια υπάρχει και ένα πράσινο parking για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τέλος, στο εν λόγω κομμάτι της έκτασης της Διώρυγας προβλέπεται να δημιουργηθούν αθλητικές εγκαταστάσεις, χώροι πρασίνου και πλησίον της περιοχής ξενοδοχειακή μονάδα.

Γιατί η ανάπτυξη στην διώρυγα της Κορίνθου έμεινε στα συρτάρια;

Στην περιοχή της Ποσειδωνίας, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το πλάνο εμπεριέχει και την κατασκευή και τη λειτουργία ενός μουσείου σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του Αρχαίου Διόλκου. Στόχος του μουσείου είναι η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και ιστορίας των Ισθμίων, της ευρύτερης περιοχής, καθώς και της Διώρυγας της Κορίνθου. Ακόμη, στην περιοχή αναμένεται να υπάρξει περαιτέρω ανάπτυξη πράσινων χώρων.

Παράλληλα, σχετικά με τη σύνδεση Ποσειδωνίας με τα Ίσθμια, πληροφορίες του Υπερταμείου υποστηρίζουν ότι έχει προταθεί η ιδέα της κατασκευής πεζοδρομίου και ποδηλατοδρόμου κατά μήκος της Διώρυγας συνολικού μήκους 12 χιλιομέτρων. Ακόμη, θεωρείται βέβαιο ότι οι χρήσεις θα αναπτυχθούν από ιδιώτη επενδυτή, αλλά το δικαίωμα εκμετάλλευσης των εκτάσεων θα παραμείνει σε κάθε περίπτωση στην κυριότητα του Δημοσίου.

Πρόσφατα βέβαια το Υπερταμείο ανακοίνωσε, χωρίς να κάνει ιδιαίτερες αποκαλύψεις για το υπό κατάρτιση business plan,ότι η ολιστική αξιοποίηση της Διώρυγας αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους στόχους του τριετές στρατηγικού του πλάνου. Ωστόσο, αν και μέχρι στιγμής το Ταμείο έχει προχωρήσει, σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους συμβούλους PLANET και TRΙTON, σε μια προμελέτη σκοπιμότητας, το εν λόγω project είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο. Με τη μόνη εξέλιξη που υπάρχει να είναι το γεγονός ότι έχουν ολοκληρωθεί οι προμελέτες σκοπιμότητας για τις δύο μαρίνες και την εκπλάτυνση και εκβάθυνση του καναλιού.

Ακόμη, έχει γίνει και η αλλαγή του τιμοκαταλόγου της Α.Ε.ΔΙ.Κ., που ελέγχει τη Διώρυγα, για πρώτη φορά από το 2011. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μία αύξηση των εσόδων άνω του 42%. Τάση που αναμένεται να ενισχυθεί όταν ολοκληρωθούν τα έργα που είναι σε εξέλιξη. Σε επίπεδο υπηρεσιών, η ανώνυμη εταιρεία της Διώρυγας διαθέτει πλέον online ticketing, με ψηφιακό το σύνολο των διαδικασιών τιμολόγησης. Είναι ενδεικτικό ότι περίπου 77% των συναλλαγών γίνονται ηλεκτρονικά.

Πηγή: powergame.gr

Διαβάστε επίσης:

Τ.Μποζίκης-Η αντιπολίτευση αντί να παίζει “κρυφτό” ας πει στους Κορίνθιους τέσσερα χρόνια ποιο είναι το έργο της