Ράλλυ Κορίνθου: 20 χρόνια Ιστορίας!
Το Ράλλυ Κορίνθου επιστρέφει φέτος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος
και γιορτάζει 20 χρόνια ιστορίας! Πρωτοξεκίνησε το 1993 ως Ράλλυ Πελοποννήσου,
το 2002 μετονομάστηκε σε Ράλλυ Κορίνθου και από το 2004, όταν διεξάγεται,
αποτελεί μέρος του Πανελληνίου πρωταθλήματος.
Ήταν Νοέμβριος του 1993, όταν η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Κορινθίας
(Α.Λ.Α.Κ.) υλοποίησε το 1
ο Ράλλυ Πελοποννήσου. Με 8 ειδικές διαδρομές και 75
αγωνιστικά χιλιόμετρα, ο φιλικός αυτός αγώνας, συγκέντρωσε 23 πληρώματα.
Νικητής αναδείχθηκε ο 29χρονος, τότε, Άρης Βωβός, έχοντας τον αείμνηστο Κώστα
Φερτάκη στο δεξί μπάκετ της κόκκινης Lancia Delta HF Integrale, χωρίς να
απειληθούν ιδιαίτερα. Το δίδυμο κέρδισε όλες τις διαδρομές και άφησε στη δεύτερη
θέση τους τοπικούς Λάμπη Κουρτέση-Χρήστο Χατζόγλου με Suzuki Swift GTi MKI
και στην τρίτη τους Νίκο Θεοφιλόπουλο-Νίκο Βαλαβάνη (Opel Corsa A GSi).
Σχεδόν 12 μήνες μετά την 1η διοργάνωση, η ΑΛΑΚορινθίας πραγματοποιεί το 2
ο Ράλλυ Πελοποννήσου,
έναν αγώνα που παραμένει φιλικός, με 31 πληρώματα
αυτή τη φορά, να δηλώνουν συμμετοχή. Έπειτα από 6 Ειδικές Διαδρομές και 84
αγωνιστικά χιλιόμετρα, οι Παύλος Μοσχούτης-Νίκος Μουζάκης (Mazda 323 GT-R)
κόβουν πρώτοι το νήμα του αγώνα, όντας ταχύτεροι στις 5 διαδρομές. Ανεβάζοντας
ρυθμό ειδική με ειδική, οι Ανέστης Δημητρακόπουλος-Λάμπρος Λαμπρόπουλος
οδήγησαν θεαματικά το Ford Escort MKII και ολοκλήρωσαν τον αγώνα στη δεύτερη
θέση, με τον Λάμπη Κουρτέση να ανεβαίνει για άλλη μια χρονιά στο βάθρο, αυτή τη
φορά στο τρίτο σκαλί του, έχοντας την καθοδήγηση του Νώντα Παππά (Suzuki Swift
GTi MKI).
Στις 17 και 18 Ιουνίου 1995, λαμβάνει χώρα το 3
ο Ράλλυ Πελοποννήσου, που πλέον
αποτελεί κομμάτι του Επάθλου Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδος. Στον αγώνα των 95
αγωνιστικών χιλιομέτρων, πρώτοι τερματίζουν οι Κωνσταντίνος Αποστόλου-Σάκης
Μπέλλας με Lancia Delta HF Integrale, παρά την ποινή των τεσσεράμισι λεπτών που
δέχθηκαν στα μέσα του αγώνα. Το δίδυμο των Γιώργου και Κώστα Καντζάβελου
τερμάτισε στη δεύτερη θέση με ένα Toyota Starlet EP81, ενώ την τριάδα
συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Ψύλλος-Ιωάννης Λάσκαρης, παρά τα προβλήματα
που αντιμετώπισαν με το turbo του Toyota Celica GT-4.
Η τέταρτη διοργάνωση έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο του 2000 με δύο
επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Αθίκια, Χιλιομόδι) και 21 πληρώματα να
εκκινούν στο 4
ο Ράλλυ Πελοποννήσου. Οι Λεωνίδας Κύρκος-Αντώνης
Γαρυφάλης δεν δυσκολεύτηκαν να επικρατήσουν με το Ford Escort WRC, με τους
Κώστα Παππά-Κώστα Σούκουλη να εντυπωσιάζουν με την Toyota Corolla AE86
και να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση, αφήνοντας τους Βασίλη Κ. Παραθύρα-
Αντώνη Μουγνάι (Ford Escort RS Cosworth) στην τρίτη θέση.
Την επόμενη χρονιά, το 2001, ο αγώνας αναβαθμίζεται και το 5ο Ράλλυ
Πελοποννήσου αποτελεί τον τρίτο γύρο του Κυπέλλου Ράλλυ Χώματος, με αυξημένο
μάλιστα συντελεστή, 2. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να προσελκύσει 64 συμμετοχές, οι
οποίες ρίχτηκαν στη μάχη με το χρόνο στις δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές του
αγώνα. Αν και δεν κέρδισαν κάποια ειδική διαδρομή, οι Αλέξανδρος
Κωνσταντακάτος-Τάσος Χασάπης έφυγαν νικητές από την Κόρινθο, οδηγώντας
ένα λευκό Mitsubishi Lancer έκτης γενιάς. Οι Δημήτρης Νασούλας-Λεωνίδας
Μαχαίρας (Mitsubishi Lancer Evo V) ολοκλήρωσαν στη δεύτερη θέση, με τους
Θοδωρή Πεταλίδη-Ιωάννη Σαμαρτζή να τερματίζουν τρίτοι με ένα Subaru Impreza
WRX. Ένα κλατάρισμα στα μέσα του αγώνα στέρησε τη δυνατότητα στους Πάνο
Χατζητσοπάνη-Βασίλη Μισίρη να παλέψουν για τη νίκη.
Το 2002, χρονιά όπου το Ράλλυ Πελοποννήσου μετονομάστηκε σε Ράλλυ Κορίνθου,
διεξήχθη ένας επεισοδιακός αγώνας. Κι αυτό καθώς η τελευταία διαδρομή ακυρώθηκε
εξαιτίας της έντονης βροχόπτωσης, με τα χρονόμετρα του τερματισμού να
παρουσιάζουν πρόβλημα. Νικητές αναδείχθηκαν οι άτυχοι της προηγούμενης
χρονιάς, Παναγιώτης Χατζητσοπάνης-Νίκος Κοσμάς οδηγώντας στο όριο το Ford
Escort RS Cosworth που μοιράστηκαν. Οι Αλέξανδρος Κωνσταντακάτος-
Αναστάσιος Χασάπης (Ford Escort WRC) ολοκλήρωσαν στη δεύτερη θέση, εμπρός
από τους Θοδωρή Πεταλίδη-Ιωάννη Σαμαρτζή (Subaru Impreza WRX) που
ανέβηκαν για άλλη μια χρονιά στο βάθρο των νικητών.
Με εξ ολοκλήρου νέα σχεδίαση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια διεξήχθη το 7
ο
Ράλλυ Κορίνθου, τον Ιούνιο του 2003. Σε έναν αγώνα κύριο χαρακτηριστικό του
οποίου ήταν οι υψηλές θερμοκρασίες, οι Δημήτρης Νασούλας-Λεωνίδας Μαχαίρας
(Mitsubishi Lancer Evo VII) έκοψαν πρώτοι το νήμα έπειτα από 59 αγωνιστικά
χιλιόμετρα. Καταπληκτική εμφάνιση και δεύτερη θέση για τον Κώστα Παραδείση που
οδήγησε άψογα ένα Peugeot 206 XS, έχοντας τον Αριστοτέλη Καΐρη στο δεξί
μπάκετ. Οι Άγγελος Ζήβας-Μιχάλης Πατρικούσης, επίσης με Peugeot 206 XS
κατέλαβαν την τρίτη θέση. Από τα 46 πληρώματα, τα 29 είδαν την καρώ σημαία του
τερματισμού.
Το 2004, η αναβολή του Ράλλυ Μαύρο Ρόδο, εξαιτίας δυσμενών καιρικών συνθηκών,
αναβάθμισε το Ράλλυ Κορίνθου σε πρωταθληματικό. Ο αγώνας ονομάστηκε σε 8
ο
Ράλλυ Κορίνθου-32ο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο και συνδιοργανωτής μαζί με την ΑΛΑΚ
ήταν η ΑΛΑ. Ο αγώνας συγκέντρωσε 79 συμμετοχές (!), αριθμό-ρεκόρ μέχρι σήμερα,
με όλους τους πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος εκείνης της χρονιάς να δίνουν το
παρών στον αγώνα που έκλεινε την αυλαία του θεσμού. Με τα δύο περάσματα από
τους Αγίους Θεοδώρους να ακυρώνονται καθώς το Δασαρχείο της περιοχής δεν
έδωσε την απαιτούμενη άδεια για τη διεξαγωγή τους, ο αγώνας «κόντυνε» κατά 28
χιλιόμετρα. Οι Άρης Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ» με Mitsubishi Lancer Evo VIII τέθηκαν από
νωρίς επικεφαλής και δεν απειλήθηκαν ιδιαίτερα από τους δεύτερους, Πάνο
Χατζητσοπάνη-Νίκο Πετρόπουλο με Mitsubishi Lancer Evo VII, οι οποίοι δεν
πίεσαν, έχοντας εξασφαλίσει τον τίτλο των Πρωταθλητών Ελλάδος εκείνης της
χρονιάς. Οι Λεωνίδας Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης κατέλαβαν την τρίτη θέση με
Mitsubishi Lancer Evo VIII.
Έπειτα από την είσοδό του στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ το 2004, ο αγώνας
παρέμεινε στον κορυφαίο θεσμό και την επόμενη χρονιά, με πεδίο δράσης 4
επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων.
Θριαμβευτές του 9ου Ράλλυ Κορίνθου ήταν οι Άρης Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ» (Mitsubishi
Lancer Evo VIII) για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αφήνοντας πιο πίσω τους Λεωνίδα
Κύρκο-Αντώνη Γαρυφάλη (Mitsubishi Lancer Evo VIII) και Θέμη Χαλκιά-Λεωνίδα
Μαχαίρα με ίδιο αυτοκίνητο.
Το 10ο Ράλλυ Κορίνθου πραγματοποιήθηκε στις 11 και 12 Νοεμβρίου 2006, με 64
συμμετοχές και 99 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Απόλυτοι κυρίαρχοι οι Πάνος
Χατζητσοπάνης-Νίκος Πετρόπουλος πραγματοποίησαν τον ταχύτερο χρόνο και
στις 9 Ειδικές Διαδρομές, ανεβαίνοντας στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στην πρώτη
τους εμφάνιση με το Subaru Impreza N12 στο χώμα. Με το μυαλό τους στον τίτλο των
Πρωταθλητών Ελλάδος, τον οποίο κατέκτησαν εκείνη τη χρονιά, οι Λεωνίδας
Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, αντιμετωπίζοντας
πρόβλημα με το ψυγείο του Mitsubishi Lancer Evo IX, αφήνοντας τρίτους τους
Κωνσταντίνο Πίτσο-Στέλιο Καραπαπάζη με ίδιο αυτοκίνητο.
Το 2007, ο αγώνας προσέλκυσε 3 πληρώματα από τη γειτονική Ιταλία και συνολικά
71 πληρώματα. Έχοντας πλέον καθιερωθεί στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, το
Ράλλυ Κορίνθου έριξε την αυλαία του θεσμού.
Έπειτα από έναν συναρπαστικό
αγώνα, με την πρωτιά να αλλάζει 3 φορές χέρια, οι Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος
Πολυζώης (Mitsubishi Lancer Evo IX) με αντεπίθεση διαρκείας, ήταν αυτοί που
χαμογέλασαν στο τέλος, ανεβαίνοντας στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Αυτή ήταν
η πρώτη νίκη του Λάμπρου Κύρκου σε επίπεδο Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Τους ακολούθησαν στη δεύτερη θέση οι Γρηγόρης Νιώρας-Τάσος Γουσέτης
(Subaru Impreza Sti N11), κατακτώντας με αυτή τους την επίδοση τον τίτλο των
Κυπελλούχων Χώματος για το 2007. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δικίνητοι,
Κωνσταντίνος Παραδείσης-Λεωνίδας Μαχαίρας με Peugeot 206 S1600.
Διήμερο ήταν το 12ο Ράλλυ Κορίνθου του 2008, με συνολικά 10 Ειδικές Διαδρομές
και 99 αγωνιστικά χιλιόμετρα! Λάτρεις του χώματος, οι Άρης Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ»
πέτυχαν μια εύκολη νίκη, με τους Κωνσταντίνο Πίτσο-Στέλιο Καραπαπάζη να
τερματίζουν αρκετά πιο πίσω. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Νασούλας-
Μιχάλης Πατρικούσης. Και τα τρία πληρώματα του βάθρου οδήγησαν Mitsubishi
Lancer Evo IX.
Το 2009, το 13ο Ράλλυ Κορίνθου αποτέλεσε τον πρώτο γύρο του Πανελληνίου
Πρωταθλήματος Ράλλυ, με κέντρο αυτή τη φορά το Λουτράκι. Μπορεί να επικράτησαν
τελικά οι Άρης Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ», ωστόσο το πλήρωμα του Mitsubishi Lancer Evo IX,
δεν είχε εύκολο έργο, καθώς απειλήθηκε, μέχρι τα μισά του αγώνα, από τους Κύρκο
jr-Γρηγόρη Ανδριανόπουλο, οι οποίοι όμως στην πορεία αντιμετώπισαν μηχανικά
προβλήματα και τέθηκαν εκτός συνέχειας του αγώνα. Έπειτα από αυτή την εξέλιξη,
οι Δημήτρης Νασούλας-Μιχάλης Πατρικούσης (Mitsubishi Lancer Evo IX)
ολοκλήρωσαν στη δεύτερη θέση, με τους Κωνσταντίνο Πίτσο-Στέλιο Καραπαπάζη
(Mitsubishi Lancer Evo IX) να περιορίζονται στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Κυπριακή κυριαρχία στο 14ο Ράλλυ Κορίνθου το 2010! Οι Νίκος Θωμά-Άγγελος
Λοϊζίδης (Mitsubishi Lancer Evo IX) ανέβηκαν με το «καλημέρα» στην κορυφή και
παρέμειναν εκεί μέχρι το τέλος, σε έναν σκληρό αγώνα, με μόλις 17 πληρώματα να
τερματίζουν, από τα 38 που εκκίνησαν. Σπουδαία μάχη εξελίχθηκε για τις πιο πίσω
θέσεις, με τους Δημήτρη Μίχο-Κωνσταντίνο Χειράκη (Mitsubishi Lancer Evo IX) να
τερματίζουν στη δεύτερη θέση, εντυπωσιάζοντας με την ταχύτητά τους στη χωμάτινη
επιφάνεια. Τρίτοι ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής,
παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με το Subaru Impreza N12.
Στις 23 Οκτωβρίου 2011 διεξήχθη το 15ο Ράλλυ Κορίνθου, με το Service Park να
φιλοξενείται στο Λιμάνι της Κορίνθου. Οι Ιωάννης Μπαντούνας-Νίκος
Μοσχόπουλος (Mitsubishi Lancer Evo VI) πανηγύρισαν τότε την πρώτη τους
πρωταθληματική νίκη, ελέγχοντας από νωρίς τον συναγωνισμό. Οι Σταμάτης
Αθανάσουλας-«Αζέτ» τερμάτισαν δεύτεροι με ένα Subaru Impreza 555, ενώ το
βάθρο συμπλήρωσαν οι Κωνσταντίνος Σαμαράς-Στέλιος Χαλδαίος (Mitsubishi
Lancer Evo VII), πραγματοποιώντας μάλιστα τον ταχύτερο χρόνο σε μία ειδική
διαδρομή.
Νικητές του 16ου Ράλλυ Κορίνθου το 2012 αναδείχθηκαν οι Λάμπρος
Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος (Mitsubishi Lancer Evo IX), οι οποίοι απειλήθηκαν
από τους Λάμπρο Κύρκο-Γιώργο Πολυζώη, μέχρι οι τελευταίοι να αντιμετωπίσουν
κλατάρισμα και να υποχωρήσουν στην κατάταξη. Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι
Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής με Subaru Impreza N12, παρά τη μικροέξοδο
που είχαν. Ένα κλατάρισμα στέρησε τη δυνατότητα για κάτι καλύτερο από τους Θέμη
Χαλκιά-Λεωνίδα Μαχαίρα, οι οποίοι κατέλαβαν την τρίτη θέση με ένα Mitsubishi
Lancer Evo VIII.
Το 2018, η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Κορινθίας (ΑΛΑΚ) και η Αγωνιστική Λέσχη
Αυτοκινήτου (ΑΛΑ) ένωσαν και πάλι τις δυνάμεις τους, έπειτα από 14 χρόνια και
διοργάνωσαν έναν αγώνα, τιμώντας τη μνήμη της Καίτης Κυρίτση. Στο Ράλλυ Καίτη
Κυρίτση, λοιπόν, κυριάρχησαν οι Ιωάννης Παπαδημητρίου-Allan Harryman
(Skoda Fabia R5) επικρατώντας στις 5 από τις 6 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα,
αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Γιώργο Κεχαγιά-Βασίλη Μπασιούκα, οι οποίοι
στις αρχές αντιμετώπισαν πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης του Ford Fiesta R5
που οδηγούσαν. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Νικόλας Χαλιβελάκης-
Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης με Mitsubishi Lancer ένατης γενιάς.
Το 18ο Ράλλυ Κορίνθου έλαβε χώρα τον Αύγουστο του 2021, με τις υψηλές
θερμοκρασίες να είναι το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα. Οι Κύπριοι Αλέξανδρος
Τσουλόφτας-Στέλιος Ηλία οδήγησαν στο όριο το Volkswagen Polo R5 κατακτώντας
την πρώτη θέση, με τους επίσης Κύπριους, Σίμο Γαλαταριώτη-Αντώνη Ιωάννου
(Volkswagen Polo R5) να τερματίζουν δεύτεροι. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Γιώργος
Κεχαγιάς-Μάριος Τσαούσογλου με Skoda Fabia Rally2 Evo.
To 19ο Ράλλυ Κορίνθου ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί στις 21 και 22 Μαΐου
του 2022, ωστόσο ο αγώνας ματαιώθηκε εξαιτίας έλλειψης συμμετοχών.
Φέτος, ο αγώνας επιστρέφει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και αναμένεται να
προσελκύσει όλους τους πρωταγωνιστές του θεσμού, καθώς επίσης και
συμμετέχοντες εκτός Ελλάδος.
Η περίοδος δήλωσης συμμετοχής στο 20ό Ράλλυ Κορίνθου έχει ξεκινήσει και θα
εκπνεύσει την Παρασκευή 7 Ιουνίου στις 23:59. Οι δηλώσεις γίνονται αποκλειστικά
μέσω του Συστήματος Διαδικτυακής Διαχείρισης Αγώνων – ΣΔΔΑ της ΟΜΑΕ (www.e-
omae-epa.gr).
Την επιστροφή του αγώνα και πάλι στο Πρωτάθλημα στηρίζει ο Δήμος Κορινθίων
που αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια της Α.Λ.Α.Κορινθίας.
Μεγάλος Χορηγός του αγώνα η εταιρία PEMA Shipping & Trading, Real Estate. H
PEMA με δραστηριότητα στη Ναυτιλία και στο χώρο των ακινήτων, τα τελευταία
μπαίνει δυναμικά στον ξενοδοχειακό κλάδο. Τα στελέχη του αγώνα κινούνται με
οχήματα της Car Center, με τον Έλεγχο Εξακρίβωσης να είναι προγραμματισμένος
να λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις της Hatkar AΕ. Η Γραμματεία του αγώνα θα
φιλοξενηθεί στο Επιμελητήριο Κορίνθιας.
Το αγώνα υποστηρίζουν ακόμα οι εταιρείες Ασημάκης Ανταλλακτικά, Οικονόμου
Shop και Pietris Catering.
Χορηγός Φιλοξενίας είναι το Club Hotel Casino Loutraki. Για την επικοινωνία και
προβολή του αγώνα φροντίζουν η Cosmote TV, το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ και τα τοπικά
ΜΜΕ.
O επίσημος Ηλεκτρονικός Πίνακας Ανακοινώσεων του αγώνα, βρίσκεται στην
ηλεκτρονική εφαρμογή Sportity (κωδικός ALAK2024). Όλα τα έγγραφα του αγώνα θα
δημοσιευτούν στην εφαρμογή Sportity, η οποία είναι διαθέσιμη για συσκευές iOS στο
App Store και για συσκευές Android στο Google Play δωρεάν. Θα υπάρχουν
ειδοποιήσεις μέσω της εφαρμογής για την ανάρτηση οποιουδήποτε εγγράφου στον
ηλεκτρονικό πίνακα ανακοινώσεων.
Μπορείτε να περιηγηθείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα και να ενημερωθείτε
για όλα τα νέα του 20ού Ράλλυ Κορίνθου: www.rallykorinthou.gr. Ακολουθείστε την
ΑΛΑΚορινθίας στο facebook: https://www.facebook.com/alakorinthias