Χαμός με την Ιστορία στις Πανελλήνιες 2024 – Έρχονται αντιδράσεις

84
Η σημερινή εξέταση στην Ιστορία των ΓΕΛ για τις Πανελλήνιες 2024 έφερε γκρίνια και παράπονα για τα θέματα και τον χρόνο που απαιτούσε η τεκμηρίωσή τους.

Οι μαθητές των ΓΕΛ που εντάσσονται στην ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικές Σπουδές σήμερα εξετάστηκαν στο τελευταίο τους μάθημα για τις Πανελλήνιες 2024 με την εξέταση της Ιστορίας να κρίνεται αρκούντως απαιτητική.

Πανελλήνιες 2024: Τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών στην Ιστορία

Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ)που  χαρακτηρίζει ιδιαιτέρως απαιτητικά και δύσκολα τα θέματα της σημερινής εξέτασης στην Ιστορία. Όπως επισημαίνει εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης και αναμένεται να δυσκολέψουν ακόμη και τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Αυτό όμως που χρήζει προσοχής και σίγουρα προαλείφει το έδαφος για παράπονα από πλευράς υποψηφίων είναι το σχόλιο ότι το φετινό διαγώνισμα της Ιστορίας ήταν το πιο απαιτητικό των τελευταίων ετών, απαιτούσε μακροσκελείς απαντήσεις και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις.

Αναλυτικά ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ για την 

Στο ΘΕΜΑ Α1 που παραδοσιακά εξετάζει κατανόηση ιστορικών όρων ζητήθηκαν δύο όροι που δεν είχαν τεθεί ποτέ πιο πριν στις εξετάσεις (Μακεδονική Επιτροπή και «σκωρίες»), ενώ ο τρίτος όρος (Συμφωνία Μουρνιών) είχε ζητηθεί στις επαναληπτικές Πανελλήνιες εξετάσεις του 2017. Η σωστή περιγραφή των όρων αναμένεται να δυσκολέψει τους μαθητές.

Το ΘΕΜΑ Α2 δόθηκε ως ερώτηση κλειστού τύπου με τη μορφή ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια. Οι προτάσεις α, β, δ μπορούν να θεωρηθούν ως σαφείς, ενώ οι προτάσεις γ και ε σίγουρα θα δημιουργήσουν ζητήματα στους μαθητές καθώς η διατύπωσή τους είναι προβληματική.

Το ΘΕΜΑ Β1 ήταν σαφές και απλό και απαιτούσε απάντηση από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου (σελ.52, ενότητα 6).

Το ΘΕΜΑ Β2 ήταν «επανάληψη» ερωτήματος που είχε τεθεί και στις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2008, με την απάντηση να προκύπτει από δύο διαδοχικές ενότητες του σχολικού βιβλίου (σελ. 217-218 του σχολικού βιβλίου).

Το ΘΕΜΑ Γ1 είναι χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με δύο παραθέματα προς εξέταση. Το υποερώτημα α ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στους μαθητές και να απαντήσουν στηριγμένοι σε άλλο απόσπασμα του σχολικού από αυτό που απαιτεί η απάντηση, ενώ το β υποερώτημα δεν έκρυβε δυσκολίες.

Το ΘΕΜΑ Δ1 – πιο απαιτητικό από το Γ1 – ήταν επίσης χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με τρία παραθέματα προς εξέταση. Και τα δύο υποερωτήματα ήταν σαφή με την απάντηση να βρίσκεται σε διαδοχικές σελίδες του σχολικού βιβλίου (σελ.60-61)

Πηγή :webkorinthos.gr