Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα: Ο πρώην πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης στην ΕΡΤ

52
epa04515956 Visitors look at The Parthenon Marbles, also known as the Elgin Marbles in the British Museum in London, Britain, 05 December 2014. The Ilissos statue has been in the British Museum since 1816 and has been loaned to the Hermitage Museum in St. Petersburg's Russia until mid- January. Greece have been on a quest to have the Parthenon Marbles returned to Athens. EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

Ο Ιταλός Λουί Γκοντάρτ πρώην πρόεδρος και νυν μέλος της Διεθνούς Ένωσης για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, μίλησε  στην ΕΡΤ και στον Κώστα Λασκαράτο  σχολιάζοντας  ότι ο Βρετανός πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ, ντρέπεται γιατί τώρα η κοινή γνώμη συμφωνεί στην επιστροφή των Γλυπτών.

Ειδικότερα στην (εκπομπή Update) για το πρόσφατο επεισόδιο κατά την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Λονδίνο.Σχολίασε ότι ο Βρετανός πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ, για την  Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα πως ντρέπεται γιατί τώρα η κοινή γνώμη συμφωνεί στην επιστροφή των Γλυπτών.

Ο Ειδικός υπενθύμισε και άρθρο των Times για να επισημάνει ότι το βρετανικό κατεστημένο έχει αλλάξει γνώμη και θέλει τα Γλυπτά στην Αθήνα.

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι οι Βρετανοί δεν έχουν εμμονή για τα Γλυπτά, αφού το ποσοστό υπέρ της παραμονής δεν ξεπερνούσε το 21% από το 2012, είπε ο Κώστας Λασκαράτος, ενώ o Λουί Γκοντάρτ πρόσθεσε ότι στην Ιταλία επί προέδρου Ναπολιτάνο συνήφθησαν συμφωνίες με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία για την επιστροφή κλεμμένων αριστουργημάτων.

«Δεν είναι τα Γλυπτά της Μεγάλης Βρετανίας είναι της Ελλάδας. Πιστεύω ότι αφού όλος ο κόσμος καταλαβαίνει ότι ο ‘Ελγιν έκελψε τα Γλυπτά, κοντεύουμε να βρούμε μια λύση γιατί οι Βρετανοί καταλαβαίνουν ότι είναι σε δύκολη θέση για τα κλεμμένα αριστουργήματα, είπε ο αρχαιολόγος.

/www.youtube.com/watch?v=4OoGYaDWEgs

Τα γλυπτά που λείπουν από τον Παρθενώνα

Το γλυπτά του Παρθενώνα δεν είναι αυθύπαρκτα έργα τέχνης. Δημιουργήθηκαν ως αρχιτεκτονικά και συμβολικά μέρη του ναού της Αθηνάς, που χτίστηκε τον 5ο αι. π.Χ., στο απόγειο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η σύλληψη της αρχικής ιδέας, υλοποιούμενη με την κατασκευή του κτίσματος, μετουσιώνεται στην ισορροπία διαμέσου της συμμετρίας και μορφοποιείται με το τρίγωνο που σχηματίζουν οι μετόπες, η ζωφόρος και τα αετώματα. Το μνημείο γίνεται πλήρως κατανοητό μόνο με τα γλυπτά του και τα γλυπτά αυτά αποκτούν την πραγματική τους εννοιολογική υπόσταση μόνο πλησίον του ναού, στο φυσικό και ιστορικό τους περιβάλλον. Ο Παρθενώνας στέκεται ως κορυφαίο μνημείο, εδώ και 2.500 χρόνια και αποτελεί το ύψιστο σύμβολο της δημοκρατίας, της φιλοσοφίας και της αρμονίας. Πρόκειται για το αξεπέραστο μνημείο-σύμβολο του Δυτικού πολιτισμού. Η UNESCO επέλεξε τον Παρθενώνα ως έμβλημα της και συμπεριέλαβε τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης στον κατάλογο με τα μνημεία της παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Ο Παρθενώνας, επίσης, αποτελεί την πρώτη τη τάξει εγγραφή στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

 

Τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Από τους 97 σωζόμενους λίθους από τη ζωφόρο του Παρθενώνα, οι 56 βρίσκονται στο Λονδίνο και οι 40 στην Αθήνα. Από τις 64 σωζόμενες μετόπες, οι 48 βρίσκονται στην Αθήνα και οι 15 στο Λονδίνο. Από τις 28 σωζόμενες μορφές των αετωμάτων, οι 19 βρίσκονται στο Λονδίνο και οι 9 στην Αθήνα. Η ζωφόρος του Παρθενώνα θεωρείται ότι απεικονίζει την Πομπή των Παναθηναίων. Οι μετόπες εικονίζουν: στην ανατολική πλευρά τη Γιγαντομαχία, στην δυτική πλευρά την Αμαζονομαχία, στην βόρεια τον Τρωικό Πόλεμο και στην νότια πλευρά τη μάχη μεταξύ Κενταύρων και Λαπίθων. Στο ανατολικό αέτωμα αναπαριστάται η γέννηση της Αθηνάς, ενώ στο δυτικό αέτωμα η διαμάχη της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την κηδεμονία της Αθήνας.