Εργατικό δυστύχημα στο Πέραμα: Τα Συνδικάτα είχαν προειδοποιήσει για «ατύχημα» πριν 15 μέρες!

2155

 

Απεργία από το ΕΝΕΔΕΠ

«Προδιαγεγραμμένο έγκλημα» χαρακτηρίζει τον τραγικό θάνατο του 45χρονου εργάτη το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ, προκηρύσσοντας απεργία μέχρι το βράδυ της Τρίτης.

Μόλις πριν λίγες μέρες, στις 12 Μάη 2023, με ανακοίνωσή τους το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών είχαν προειδοποιήσει για «ατύχημα» στα ναυπηγεία και τα επισκευαζόμενα πλοία.

Οι εργαζόμενοι δεν είναι ούτε προφήτες ούτε μάντεις κακών. Απλά ζούνε την «πίεση για παραπάνω δουλειά, για πιο γρήγορη παράδοση κάθε πλοίου» που «οδηγεί καθημερινά σε μικρότερα ή μεγαλύτερα ατυχήματα στα ναυπηγεία και τα επισκευαζόμενα πλοία, κατάσταση που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε ένα ή περισσότερα τραγικά γεγονότα», όπως σημείωναν στην ανακοίνωσή τους.

Με την ίδια ανακοίνωση κατήγγειλαν την απουσία ελέγχων που αφορούν την ασφάλεια των εργαζομένων καθώς «η κυβέρνηση, συνεχίζοντας σταθερά τον δρόμο των προηγούμενων, έχει στην ουσία καταργήσει κάθε έλεγχο στους χώρους δουλειάς, απαξιώνοντας συνεχώς τις υπηρεσίες που ελέγχουν την τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, αφήνοντας την εργοδοσία να θησαυρίζει ανενόχλητη».

Και πριν στεγνώσει το μελάνι, η πραγματικότητα ήρθε δυστυχώς να τους επιβεβαιώσει με τον χειρότερο τρόπο. Με τον θάνατο ενός συναδέλφου τους και τον τραυματισμό άλλων.

Κανείς δεν δικαιούται να κάνει τον ανήξερο. Τόσο η κυβέρνηση, που μετέτρεψε τα ναυπηγεία σε ντεκόρ για προεκλογικές φιέστες, όσο και η εργοδοσία επανειλημμένα είχαν προειδοποιηθεί από αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στη Ζώνη και συνολικά στο Λιμάνι.

Τα μικρά και μεγάλα «ατυχήματα» είναι καθημερινότητα εδώ και καιρό στα ναυπηγεία της «επανεκκίνησης» που διαφημίζει η κυβέρνηση. Έτσι, είχαμε «σήματα προειδοποίησης» από τα δύο εργατικά «ατυχήματα» στις 23 και 24 Μάη που έγιναν σε πλωτή δεξαμενή των Ναυπηγείων της Σύρου, όπως και η πτώση θανάτου εργαζόμενου σε επισκευαζόμενο πλοίο και πάλι στα Ναυπηγεία της Σύρου στις 20 Απρίλη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μισές από τις 14 σελίδες της ΣΣΕ της Ζώνης αφορούν τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Κι όμως, αυτή είναι η Σύμβαση που τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ αρνήθηκαν να κάνουν υποχρεωτική, επιτρέποντας στους εργοδότες να ξεσαλώνουν.

Μπαράζ κινητοποιήσεων των εργαζόμενων για μέτρα ασφάλειας

Με αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις και αγώνες οι μεταλλεργάτες, οι ναυπηγοξυλουργοί και άλλες ειδικότητες εργαζομένων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος, οι λιμενεργάτες στις προβλήτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της COSCO, οι ναυτεργάτες στα καράβια του Πειραιά και στα ρυμουλκά, έφεραν στο προσκήνιο την ανάγκη για τη λήψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας της ζωής τους, για την ενίσχυση των απαραίτητων ελεγκτικών μηχανισμών, για την πλήρη αναβάθμιση των υγειονομικών υποδομών στην περιοχή, για ΣΣΕ με δικαιώματα, για πάταξη της εντατικοποίησης της εργασίας και της εργοδοτικής ασυδοσίας στους χώρους δουλειάς.

Όσες φορές κινητοποιήθηκαν τα σωματεία διεκδικώντας μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, είτε ποινικοποιήθηκαν οι κινητοποιήσεις τους βγαίνοντας παράνομες και καταχρηστικές, είτε επιχειρήθηκε η καταστολή, η υπονόμευση και η συκοφάντηση των αγώνων τους και των αιτημάτων τους. Οι κυβερνήσεις και τα κόμματα του κεφαλαίου, απάντησαν με περισσότερα προνόμια στην Cosco, στους επιχειρηματίες και στους εργολάβους της Ν/Ζώνης και με μεγαλύτερη επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων, οι οποίοι ωστόσο δεν το έβαλαν κάτω, οργανώνοντας την πάλη τους για τα δικαιώματά τους.

Σταχυολογώντας, η πιο πρόσφατη προειδοποίηση για το κακό που θα ακολουθούσε ήταν στις 26 Μάη 2023, όταν ένα εργαζόμενος σε ιδιωτικό ναυπηγείο στη Σαλαμίνα απεγκλωβίστηκε, όταν λιποθύμησε κατά την διάρκεια εργασιών.

Στις 17 Μάη 2023 στη Ζώνη στο Πέραμα, στο Μώλο Δραπετσώνας, στα Ναυπηγεία Σπανόπουλου, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας,  «δεν έπεσε σφυριά», καθώς αγωνιστικά απαιτήθηκε εφαρμογή της Τοπικής ΣΣΕ και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Στις 9/1/2023 έγινε στάση εργασίας από το Συνδικάτο Μετάλλου και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών ενάντια στη συρρίκνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.

Στις 14/2/2023  έγινε απεργία και συγκέντρωση για μέτρα ασφαλείας και τήρηση των ΣΣΕ, από μεταλλεργάτες και ναυπηγοξυλουργούς στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και τα καρνάγια του Περάματος, τον ντόκο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι, τον νέο μώλο της Δραπετσώνας και τα Ναυπηγεία Σπανόπουλου σε Πέραμα και Σαλαμίνα.

Στις 10/2/2023 τα Συνδικάτο Μετάλλου και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών προχωρούν σε απεργία και κινητοποίηση ενάντια στα σχέδια κλεισίματος της Ζώνης, διεκδικώντας παράλληλα και μέτρα προστασίας, υγιεινής και ασφάλειας.

Στις 23/1/2023, σημειώθηκε τραυματισμός εργατοτεχνίτη κατά την διάρκεια εργασιών σε υπό επισκευή πλοίο.

Στις 28/4/2022, συγκέντρωση στο υπ. Ναυτιλίας πραγματοποίησαν οι λιμενεργάτες για μέτρα προστασίας της ζωής τους, με αφορμή και το σοβαρό εργατικό «ατύχημα» που σημειώθηκε σε πλοίο στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπου ένας ακόμη εργάτης σακατεύτηκε.

Να αποδοθούν οι ευθύνες για το σοβαρό τραυματισμό εργάτη στο Πέραμα, ζητά με παρέμβασή του στις 4/4/2022 το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας.

Επίσης στις 30/6/2022, το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών πραγματοποίησαν συγκέντρωση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα απαιτώντας μέτρα πυροπροστασίας και την ολοκλήρωση των έργων υποδομής.

Στις 5/7/2022, σημειώνεται τραυματισμός εργάτη στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Στις 25/10/2022, ο Πειραιάς “νεκρώνει” από την απεργιακή κινητοποίηση λιμενεργατών, ναυτεργατών, μεταλλεργατών, για ουσιαστικά μέτρα προστασίας, υγιεινής και ασφάλειας, για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και αξιοπρεπείς μισθούς. Διεμήνυσαν ότι «Δεν θα δεχθούμε να μας σφάξουν στο γόνατο για τα κέρδη τους».

Στις 22/11/2022, νέα στάση εργασίας και συγκέντρωση ενάντια στην συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής και κατά της ανεργίας. Διεκδικούνται επίσης και μέτρα προστασίας, υγιεινής και ασφάλειας.

Στις 15/12/2022, τραυματίζεται εργάτης μετά από πτώση κατά τη διάρκεια εργασιών σε πλοίο στον Πειραιά.

Στις 5/11/2021, με απεργία οι μεταλλεργάτες δήλωσαν την απαίτησή τους για πλήρη εφαρμογή της νέας ΣΣΕ, την κήρυξή της ως υποχρεωτικής σε όλες τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, την άμεση ενίσχυση των μεικτών επιτροπών Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΥΑΕ) και των υπηρεσιών ελέγχου, κλπ.

Αλλά και από τις 22/5/2019 οι μεταλλεργάτες με συγκέντρωση στο υπουργείο Ναυτιλίας είχαν απαιτήσει, «Όχι άλλο αίμα εργατών» με αφορμή εργατικό δυστύχημα που σημειώθηκε σε ιδιωτικό ναυπηγείο στο Πέραμα.

Μάλιστα από τις 30/5/2019 τα συνδικάτα Μετάλλου και Ναυπηγοξυλουργών κατήγγειλαν τα καθημερινά εργοδοτικά εγκλήματα στους χώρους δουλειάς.

Από 902.gr