Μεγάλη έκπληξη για Σταύρο Ξαρχάκο: Δέχθηκε πρόταση να είναι υποψήφιος με το ΚΚΕ

944
 Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας  συναυλια του Σταυρου Ξαρχακου . Στη συναυλία συμμετέχουν οι

Μεγάλη έκπληξη για Σταύρο Ξαρχάκο: Δέχθηκε πρόταση να είναι υποψήφιος με το ΚΚΕ στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας αναφέρουν τα parapolitika .gr

H  πληροφορία μέχρι στιγμής δε έχει επιβεβαιωθεί από το ΚΚΕ και από τον ίδιο τον μουσικοσυνθέτη

Η πολιτιστική επανάσταση του ΚΚΕ

Από την τιμητική βραδιά για τον Μάνο Χατζιδάκι στη Ρωμαϊκή Αγορά το 2008, στη μεγάλη συναυλία στο ΣΕΦ για τον Σταύρο Ξαρχάκο – Ο βαρύς χαρακτήρας των πολιτικών θέσεων του κόμματος δεν αναιρείται, αντίθετα λαμβάνει νέες εκφράσεις

Το ευρύ κοινό αιφνιδίασε (θετικά) η μεγάλη συναυλία του ΚΚΕ στο ΣΕΦ για τον Σταύρο Ξαρχάκο. Όσοι ήταν εκεί, 20 χιλιάδες λένε τα νεότερα στοιχεία, μιλούν για ένα ιστορικό γεγονός που ξεπέρασε τις «στενές πολιτικές γραμμές». Εξάλλου για υπέρβαση εκ μέρους του ΚΚΕ έκανε λόγο και ο μεγάλος μας συνθέτης που μίλησε εγκωμιαστικά για τη βραδιά που έχει πια γραφτεί στην Ιστορία. Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ του Περισσού, αλλά και οι πιο σταθεροί παρατηρητές, λένε πως η όλη στιγμή είναι κρίκος σε μια στρατηγική μελετημένης παρέμβασης στον Πολιτισμό που έχει χαράξει χρόνια το ιστορικό κόμμα και συχνά με ανεξίθρησκες επιλογές.

Ηταν 2008 εξάλλου όταν – επί Αλέκας Παπαρήγα – έγινε αντίστοιχη τιμητική βραδιά για τον Μάνο Χατζιδάκι στη Ρωμαϊκή Αγορά. Τότε μάλιστα ο Θόδωρος Τζιαντζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και στέλεχος της αντιδικτατορικής πάλης, είχε πει στον χαιρετισμό του, παρόντος του Κάρολου Παπούλια και του Δημήτρη Χριστόφια, πως: «Δεν συμφωνούσαμε σ’ όλα όσο ζούσε. Οι διαφωνίες μας όμως δεν ξέφυγαν ποτέ από τα όρια μιας κοινής αναζήτησης και μιας ειλικρινούς συζήτησης για την ανάγκη αντίστασης στο εφήμερο, στην εμπορευματοποίηση και τον εκχυδαϊσμό της Τέχνης, που μας βασανίζουν και σήμερα. Αυτή τη συναυλία τη χρωστούσαμε στον Μάνο Χατζιδάκι, καιρό τώρα».

Η συνολική δράση

Αυτή η λεπτή γραμμή διαπέρασε μέσα στα χρόνια το ΚΚΕ και σήμερα πια με ένταση τη βλέπουμε να ξετυλίγεται με αυτοτελή χαρακτηριστικά, πάντα όμως συνδεδεμένα με τη συνολική δράση του. Το Φεστιβάλ της ΚΝΕ-Οδηγητή που πια είναι ο μεγαλύτερος και μαζικότερος θεσμός στα πολιτιστικά. Αφιερώματα σε Χρήστο Λεοντή, Θάνο Μικρούτσικο, Δημήτρη Μητροπάνο, Μίκη Θεοδωράκη, Αλκη Αλκαίο, αλλά και τη Δευτέρα (23 του μηνός) στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ ένα αφιέρωμα στον Μάνο Λοΐζο με ομιλία του γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ Νίκου Αμπατιέλου και παρεμβάσεις των Θανάση Παπακωνσταντίνου, Χρήστου Λεοντή, Αχιλλέα Θεοφίλου και της Μαρίας Φαραντούρη. Μέχρι συνέδριο για τον Μπ. Μπρεχτ έχει κάνει το ΚΚΕ, αλλά και έχει αναμορφώσει σε στέκι τον εκδοτικό οίκο του Σύγχρονη Εποχή στο κέντρο της Αθήνας. Και τώρα η βραδιά για τον Ξαρχάκο. Η συναυλία αυτή βέβαια άκουσε και μια κριτική από καλοθελητές πως «υποκαθιστά την πολιτική του ΚΚΕ» και «δεν συνιστά πρόταση ανατροπής».

Ή το ακόμη πιο πικρόχολο πως ο Περισσός έχει γίνει «κόμμα συναυλίας». Κι όμως η πάλη του ΚΚΕ στο πεδίο του Πολιτισμού είναι στόχος που μπαίνει προγραμματικά μα και συνεδριακά απ’ το κόμμα. «Η αναβάθμιση της παρέμβασης στους κλάδους Παιδείας και Πολιτισμού, που ασκούν αποφασιστικό ρόλο στη διαμόρφωση κοινωνικής συνείδησης», διαβάζουμε στις Θέσεις του. Και εδώ όπως αποσαφηνίζουν όσοι έχουν γνώση του πολιτικού σχεδιασμού του, η παρέμβαση στον Πολιτισμό και μάλιστα τολμηρά, δεν είναι μέρος μιας «κουτοπόνηρης εκλογικής παρέμβασης» μα διαρκής, σταθερή προσπάθεια στο πλαίσιο της διαπάλης των ιδεών και ενός άλλου παραδείγματος που θέλει να τονίσει το εν λόγω κόμμα ως συνολική πρόταση στην κοινωνία. «Το ΚΚΕ δεν αντιμετωπίζει την τέχνη, τον πολιτισμό, ως διακοσμητικό στοιχείο της πολιτικής δράσης του.