1ο μέρος «ΜΑΡΤΥΡΙΚΑ ΧΩΡΙΑ» της Ελλάδας ένα τεράστιο “PROJECT από τους μαθητές του Αριστοτελείου Κορινθιακού Εκπαιδευτηρίου

35
ΤΕΡΑΣΤΙΟ “PROJECT” ΑΠΟ  ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΜΑΣ»
~ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ~ ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ ~ ΔΕΟΣ ~
1ο Μέρος: «Ψηφιακός Χάρτης»
~ Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού του Αριστοτελείου Κορινθιακού Εκπαιδευτηρίου υλοποίησαν ένα συγκινητικό και υψηλής παιδαγωγικής αξίας !
~ Πολύτιμη ήταν και η αρωγή των μαθητών της Ε΄ Δημοτικού ως προς την πραγμάτωση της παραπάνω δράσης.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές αναζήτησαν ψηφιακό υλικό και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας διαδικτυακά με σκοπό τη δημιουργία ενός Ψηφιακού Χάρτη κι ενός Ψηφιακού Μουσείου.
~ Με ένα ΚΛΙΚ, παρατίθενται πληροφορίες για «ΜΑΡΤΥΡΙΚΑ ΧΩΡΙΑ» χωριά της Ελλάδας, όπως τα Καλάβρυτα, το Δίστομο, το Δοξάτο Δράμας, το Κομμένο Άρτας, οι Λιγκιάδες Ιωαννίνων κ.λπ. σε μορφή κειμένου, βίντεο, εικόνων της εποχής, που συνοδεύονται από ψηφιακή αφήγηση και μουσική υπόκρουση.
~ Υπεύθυνος για τη σύλληψη της ιδέας, του σχεδιασμού και της υλοποίησης του project, ο δάσκαλος της ΣΤ΄ τάξης, κύριος Γκούμας Σταμάτιος.
~ Θερμές ευχαριστίες στην εκπαιδευτικό της Ε’ Δημοτικού, κυρία Παπαδημάτου Ευγενία, για την καθοδήγηση, την οργάνωση και την πολύτιμη βοήθειά της καθ’ όλη τη χρονική διάρκεια της υλοποίησης του εγχειρήματος.
️ «Χρέος μας είναι να διατηρήσουμε ζωντανή τη μνήμη ως ελάχιστη οφειλή στα θύματα και στον πολιτισμό μας.
~ Παράλληλα, με την ανάληψη αυτών των εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών επιδιώκεται και η απαίτηση της επιστροφής όλων των πολιτιστικών θησαυρών στην πατρίδα μας που λεηλατήθηκαν από τις κατοχικές δυνάμεις.
Τόσο ο Ψηφιακός Χάρτης των Μαρτυρικών Χωριών όσο και το Ψηφιακό Μουσείο Μαρτυρικών Χωριών αποτελούν προσπάθειες απότισης φόρου τιμής στα θύματα αλλά κι ένα έμπρακτο μήνυμα κατά της αγριότητας και της βαρβαρότητας. Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω έργα θα διανεμηθούν αφιλοκερδώς στο Δίκτυο Μαρτυρικών Χωριών και Πόλεων.
Τέλος, μέσα από το υψηλής αισθητικής και βαθιάς ιστορικής αξίας περιεχόμενο των έργων των μαθητών, τίθεται ως στόχος η καλλιέργεια των αξιών της ειρήνης, του πολιτισμού, της ανθρωπιάς, αλλά και της δικαιοσύνης για τα θύματα, τους απογόνους τους και του ελληνισμού εν γένει …
«… Πού ο θάνατος, Κύριε; Πού η Ζωή;»
Στο Χαϊδάρι ή τα Καλάβρυτα;
Στην Καισαριανή ή το Δίστομο;
H Αντιγόνη κι η Ηλέκτρα
σχίζουνε με τον θρήνο τους
τον ανελέητο χρόνο.
Κι η Εκάβη άγρυπνη
στα τείχη θυμίζει το Μέγα Χρέος.
Όπου λήθη εκεί θάνατος!
Κύριε, ιδού τα τέκνα σου!»