Τι συνέβη με τον συρμό που ακινητοποιήθηκε στην Κινέτα και έβγαζε καπνούς – 7 ερωτήματα ζητούν απάντηση

1126

Ο συρμός σταμάτησε στον σταθμό Μεγάρων και αφού κατέβασε παντογράφους και απομονώθηκε από το ρεύμα έλξης, διαπιστώθηκε ότι σταματάει η έκκληση καπνού.

Αμαξοστοιχία, τύπου Desiro που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Κιάτο, ακινητοποιήθηκε στον σταθμό των Μεγάρων, καθώς ειδοποιήθηκε από τον κλειδούχο βάρδιας ότι ανέδυε καπνό από τα φορεία κίνησης.

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, ο συρμός σταμάτησε στον σταθμό Μεγάρων και αφού κατέβασε παντογράφους και απομονώθηκε από το ρεύμα έλξης διαπιστώθηκε ότι σταματάει η έκκληση καπνού. Όπως διαπιστώνεται από τις εξελίξεις ο συγκεκριμένος συρμός με ευθύνη των μηχανοδηγών και κατά παράβαση όλων των σχετικών κανονισμών ασφαλείας αποφασίστηκε (από τους μηχανοδηγούς) ότι μπορεί να συνεχίσει την πορεία του μέχρι τον επόμενο σταθμό της Κινέτας.

Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι η κίνηση του συρμού δεν έτυχε της έγκρισης του ΚΕΚ της ΗΤ και φυσικά ούτε του ΡΚ του ΟΣΕ, παραβλέποντας το γεγονός ότι ο συρμός κατά την πορεία του μέχρι τον επόμενο σταθμό της Κινέτας θα διέσχιζε 2 μεγάλες σήραγγες της Κακιάς Σκάλας μήκους περισσότερο των 4 χλμ. Ο εν λόγω συρμός φαίνεται ότι στην διάρκεια της παραπάνω διαδρομής (και ενώ διέσχιζε τις εν λόγω σήραγγες) ξαναπαρουσίασε τεχνικό πρόβλημα και άρχισε πάλι την έκκληση καπνού, που φθάνοντάς στον σταθμό της Κινέτας (έχοντας περάσει από τις σήραγγες της Κινέτας) σταμάτησε και υπό συνθήκες που ερευνώνται έγινε χρήση πυροσβεστήρων και εκκλήθηκε και η Πυροσβεστική. Ο συρμός εκκενώθηκε και παραμένει ακινητοποιημένος στον σταθμό της Κινέτας.

Το γεγονός που παραμένει εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι διεθνώς η έκκληση καπνού από ένα ηλεκτροκίνητο συρμό είναι ισχυρή ένδειξη φωτιάς που αν εκδηλωνόταν στις σήραγγες θα είχε απρόβλεπτες συνέπειες ακόμη και με δεδομένη την λειτουργία των υφιστάμενων εν λειτουργία Η/Μ που πρόσφατα αποκαταστάθηκαν, ύστερα από μια μακρά περίοδο (12 ετών) βλάβης τους.

Τα ερωτήματα που τίθενται στο σημείο αυτό είναι τα ακόλουθα:

1. Η τεχνική βάση συντήρησης του εν λόγω συρμού τον είχε επιθεωρήσει και τον είχε κρίνει κατάλληλο για εκτέλεση επιβατικών δρομολογίων;
2. Πότε έγινε η επιθεώρηση καταλληλότητας του εν λόγω συρμού;
3. Ποιος έδωσε εντολή καταλληλότητας κίνησης του συρμού αυτού;
4. Ήξεραν ότι ο συρμός αυτός για να φτάσει στον επόμενο σταθμό θα διέσχιζε 2 σήραγγες μήκους 4 και πλέον χλμ;
5. Αυτός που έδωσε την εντολή και ανέλαβε την ευθύνη κίνησης του συρμού ήξερε επακριβώς την βλάβη του συρμού και επιπλέον ήταν πλήρης γνώστης ότι η βλάβη είχε αποκατασταθεί;
6. Το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας της ΗΤ έδωσε εντολή κίνησης του συρμού αυτού; είχε πλήρη γνώση του συμβάντος;
7. Το Help Desk της ΗΤ ήξερε την ακριβή αιτία της βλάβης του συρμού; Και αν ναι έδωσε εντολή κίνησης του συρμού; Αν όχι τότε γιατί συνέχισε την πορεία του ο συρμός και με ποιανού ευθύνη;