Είχε ενημερωθεί η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τα κενά ασφαλείας που αποτέλεσαν αιτία για σειρά ατυχημάτων πριν τη σημερινή τραγωδία στα Τέμπη, από την συνδικαλιστική οργάνωση ΔΕΣΚ-Σ (Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων) με σχετική ανακοίνωση στις 7 Φεβρουαρίου του 2023 στην οποία έλεγε πως «Δεν θα περιμένουμε να έρθει το δυστύχημα για να κάνετε πως κλαίτε».
Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ.Καραμανλής είχε δηλώσει μόλις πριν μία εβδομάδα ότι «δεν παίζουμε με την ασφάλεια των πολιτών».
Τότε η ΔΕΣΚ-Σ αναφέρθηκε στην έλλειψη μέτρων προστασίας «στην ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων» επ’ αφορμή δύο ατυχημάτων που είχαν σημειωθεί στις αμαξοστοιχίες 51 και 61.
«Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες» σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Και προστίθεται: «Όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.
Το υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας ΟΧΙ! “Έχουν καιρό… κάποια στιγμή θα τελειώσουν”».
Επιπλέον, οι συνδικαλιστές σημείωναν προφητικά: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».
Εδώ όμως αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών στις 20 Φεβρουαρίου, δηλαδή πριν μια βδομάδα, παρουσιαζόταν ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπείας ως εγγυητής της ασφάλειας των επιβατών στα τρένα απαντώντας στην Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, για τον γνωστό «Μουτζούρη».
«Αν βγάλουμε το τρενάκι εκτός από τις προβλέψεις, τότε θα μεταβληθεί ποιοτικά, αν θέλετε, και η ασφάλεια για τους επιβάτες και νομίζω ότι και εσείς θα συμφωνήσετε ότι μία υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών. Επομένως, τώρα γίνεται απολύτως κατανοητό το γιατί δεν έχουμε βγάλει την ΚΥΑ για να χαρακτηρίσουμε το τρενάκι του Πηλίου ως ιστορικό».
Μάλιστα, ο υπουργός τόνιζε πως «εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία όπως την Hellenic Train να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα και όταν εντάσσουμε το δρομολόγιο σε ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας), όπως έχουμε κάνει και με τον “Οδοντωτό” στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τρένο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο.
»Τη δεσμεύουμε δηλαδή ότι θα γίνονται κατ’ ελάχιστον κάποια δρομολόγια, ότι οι τιμές θα διαμορφώνονται σε συνεργασία με το υπουργείο και ότι η εταιρεία θα ελέγχεται από τον ΟΣΕ. Και όλα αυτά χωρίς να θίγεται καθόλου ο ανταγωνισμός, αφού στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε μόνο μία σιδηροδρομική επιχείρηση».
Μάλιστα, κλείνοντας την πρωτολογία του, ο κ. Καραμανλής είπε: «Αυτή τη στιγμή έχοντας τον “Μουτζούρη”, στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι να έχουμε καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή, μεγαλύτερη ασφάλεια και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Επομένως, νομίζω, ότι με αυτόν τον τρόπο θα είναι πολύ δύσκολο να διαφωνήσετε ότι αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον και εξυπηρετεί στην ουσία και τους κατοίκους και τους επιβάτες, που χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή».
O κ. Μεϊκόπουλος αντέτεινε -μεταξύ άλλων- πως η Hellenic Train δεν συντηρεί το τρένο, καταβάλλει ετησίως στο Δημόσιο το ευτελές ποσό των 40.000 ευρώ την ώρα που τα έσοδα από τη λειτουργία του «φτάνουν παραπάνω από 200.000 ευρώ» και, παράλληλα, εισπράττει κρατική επιδότηση για «εκτέλεση δρομολογίου σε άγονη γραμμή».
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών τότε ανταπάντησε πως ντρέπεται για τις αιχμές του Συναδέλφου του περί ελλείμματος ασφαλείας.